Umowa zakończy trwające od dawna spory dyrekcji i związku o podwyżki w następnym roku i dotyczące innych kwestii, pozwalając firmie skupić się na odzyskiwaniu utraconego udziału rynkowego po konflikcie dyplomatycznym z Chinami, który zaszkodził wszystkim koreańskim wyrobom.
Hyundai zgodził się na ustalenie podstawowego wynagrodzenia i na zatrudnienie 3500 pracowników jako podwykonawców w latach 2018-21. Obie strony postanowiły również „współpracować nad poprawą jakości produkcji, odzyskaniem zaufania klientów i produkowaniem samochodów we właściwym czasie”.
Dyplomatyczny spór Pekinu z Seulem wywołany rozmieszczeniem w Korei amerykańskiego systemu rakietowego spowodował spadek sprzedaży samochodów Hyundaia i Kia Motors w Chinach, ale obie grupy i bez tego nie zrealizują rocznego planu sprzedaży, bo nie dostosowały się na czas do zmiany upodobań klientów, którzy najchętniej kupują pojazdy sportowo-użytkowe.