Fiat Chrysler szuka partnerów poza sektorem

Fiat Chrysler Automobiles (FCA) rozmawia z wieloma firmami spoza sektora motoryzacji o możliwej współpracy i otwarcie podchodzi do różnych możliwości — ujawnił szef, Sergio Marchionne

Publikacja: 02.04.2016 16:39

Technologia samochodowa stała się głównym obszarem zainteresowania firm z Doliny Krzemowej, m.in. Alphabet Inc z grupy Google, którą wyprodukowała już prototyp autonomicznego samochodu, czy Apple, która według Marchionne powinna raczej współpracować z firmami samochodowymi, a nie starać się sama tworzyć pojazdy.

Coraz większy zakres wykorzystania pracy komputerów w pojazdach stwarza firmom technologicznym i producentom nowe możliwości biznesowe, zwiększając też ich rywalizację.

– Prowadzimy równolegle rozmowy z wieloma graczami będącymi na razie poza sektorem motoryzacji — stwierdził Marchionne na zaimprowizowanej konferencji prasowej w Chicago. — Nie możemy przedstawić w tych dyskusjach, czego dokładnie chce FCA. Uczymy się, podobnie jak oni. A dojdziemy do wspólnego rozwiązania, opracowanego razem z nimi, nie tylko przez nas — dodał.

Marchionne od dawna mówi o konieczności dalszej konsolidacji w tradycyjnym sektorze motoryzacji, teraz powtórzył powody, dla których nie związał się z PSA Peugeot Citroen, choć Francuzi są otwarci na strategiczne okazje. — Zdaliśmy sobie sprawę, że była wprawdzie jakaś korzyść ze związania się z PSA, ale zbyt mała i w efekcie ograniczyłaby opcje rozwoju FCA — powiedział.

Wyjaśnił, że wszelki partner FCA musiałby być silny w Chinach, gdzie jego grupa jest najsłabsza. — Dużą zaletą FCA jako potencjalnego partnera jest duża obecność w Ameryce Łacińskiej, gdzie rynek jest na razie słaby, w Ameryce Płn. i w Europie. Jesteśmy jednak znacznie słabsi od innych w Chinach. Musimy to poprawić — dodał.

Jego zdaniem, Ameryka Łacińska będzie również problemem dla FCA i jego konkurentów, choćby z powodu zawirowań politycznych w Brazylii. Przyjął z zadowoleniem zmiany wprowadzone w Argentynie przez prezydenta Mauricio Macri, ale korzyści w tym kraju nie pokryją słabości w Brazylii, która jest znacznie większym rynkiem.

Technologia samochodowa stała się głównym obszarem zainteresowania firm z Doliny Krzemowej, m.in. Alphabet Inc z grupy Google, którą wyprodukowała już prototyp autonomicznego samochodu, czy Apple, która według Marchionne powinna raczej współpracować z firmami samochodowymi, a nie starać się sama tworzyć pojazdy.

Coraz większy zakres wykorzystania pracy komputerów w pojazdach stwarza firmom technologicznym i producentom nowe możliwości biznesowe, zwiększając też ich rywalizację.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana