Największy dział grupy z Wolfsburga zmniejszył dostawy na świecie o 2,7 proc. i w I kwartale o 1,3 proc. do 1,46 mln pojazdów. Był to szesnasty spadek w ostatnich 18 miesiącach, ale mniejszy od 4,7 proc. w lutym.
Według analityków zaufanie klientów do tej marki zmalało na skutek problemów z uruchomieniem akcji naprawczej samochodów z silnikami Diesla i wstrzymania sprzedaży takich pojazdów w Stanach, gdzie w 7 miesięcy po ujawnieniu skandalu producent nie przedstawił jeszcze technicznego sposobu rozwiązania problemu dotyczącego 580 tys. pojazdów.
Popyt na modele marki VW zmalał w marcu o 2 proc. na zasadniczym rynku Europy Zachodniej i o 10 proc. w Stanach, ale zwiększył się o 3,6 proc. w Chinach, na największym rynku tej firmy. Poprawa ta była jednak mniejsza od wzrostu popularności Mercedesa i BMW.
Fiasko dotychczasowych działań Volkswagena mających dostosować amerykańskie diesle do obowiązujących norm ochrony środowiska nie pozwala oszacować kosztów skandalu z emisjami i zmusiło grupę do odroczenia publikacji rocznego bilansu. Rada nadzorcza ma 22 kwietnia zatwierdzić ten bilans i omówić potencjalne koszty skandalu. Dzień wcześniej mija termin uzgodnienia przez Niemców z władzami USA rozwiązania dotyczącego zmanipulowanych samochodów.
Nowy dział i szef w Ameryce
Volskwagen podał odrębnie o mianowaniu nowego (od 1 kwietnia) szefa nowego regionu Ameryki Płn, Hinricha Woebckena szefem rady dyrektorów i prezesem Volkswagen of America.