Maleje spadek sprzedaży Volkswagena

Sprzedaż samochodów marki VW zmalała w marcu na skutek skandalu z emisjami, ale tempo tego spadku zwolniło wobec lutego

Publikacja: 17.04.2016 16:09

Maleje spadek sprzedaży Volkswagena

Foto: Bloomberg

Największy dział grupy z Wolfsburga zmniejszył dostawy na świecie o 2,7 proc. i w I kwartale o 1,3 proc. do 1,46 mln pojazdów. Był to szesnasty spadek w ostatnich 18 miesiącach, ale mniejszy od 4,7 proc. w lutym.

Według analityków zaufanie klientów do tej marki zmalało na skutek problemów z uruchomieniem akcji naprawczej samochodów z silnikami Diesla i wstrzymania sprzedaży takich pojazdów w Stanach, gdzie w 7 miesięcy po ujawnieniu skandalu producent nie przedstawił jeszcze technicznego sposobu rozwiązania problemu dotyczącego 580 tys. pojazdów.

Popyt na modele marki VW zmalał w marcu o 2 proc. na zasadniczym rynku Europy Zachodniej i o 10 proc. w Stanach, ale zwiększył się o 3,6 proc. w Chinach, na największym rynku tej firmy. Poprawa ta była jednak mniejsza od wzrostu popularności Mercedesa i BMW.

Fiasko dotychczasowych działań Volkswagena mających dostosować amerykańskie diesle do obowiązujących norm ochrony środowiska nie pozwala oszacować kosztów skandalu z emisjami i zmusiło grupę do odroczenia publikacji rocznego bilansu. Rada nadzorcza ma 22 kwietnia zatwierdzić ten bilans i omówić potencjalne koszty skandalu. Dzień wcześniej mija termin uzgodnienia przez Niemców z władzami USA rozwiązania dotyczącego zmanipulowanych samochodów.

Nowy dział i szef w Ameryce

Volskwagen podał odrębnie o mianowaniu nowego (od 1 kwietnia) szefa nowego regionu Ameryki Płn, Hinricha Woebckena szefem rady dyrektorów i prezesem Volkswagen of America.

W marcu grupa poinformowała, że amerykański szef Michael Horn ustąpił w trybie natychmiastowym w 6 miesięcy po przyznaniu się przez grupę o zainstalowaniu w 580 tys. samochodów oprogramowania fałszującego emisję spalin.

Woebcken, członek od wielu lat kierownictwa BMW, m.in. jako szef światowego działu sprzedaży, przeszedł do Volkswagena w marcu jako pełniący obowiązki na stanowisku zwolnionym przez Horna. O jego nominacji w Ameryce Płn. ogłoszono w styczniu, ale stała się aktualna od 1 kwietnia.

Prezes marki aut osobowych VW, Herbert Diess przedstawił załodze strategię nowego działu na region Ameryki Płn. „Utworzenie tego działu daje Stanom, Meksykowi i Kanadzie większą swobodę i większą odpowiedzialność niż dotąd” — oświadczył. Nowy region pozwoli lepiej reagować na postulaty klientów i wymagania rynku. Według Diessa, firma zamierza wprowadzić na rynek amerykański nowe pojazdy sportowo-użytkowe, aby zyskać klientów. W 2015 r. sprzedaż marki w USA zmalała o 5 proc., od początku 2016 r. o 12 proc.

Największy dział grupy z Wolfsburga zmniejszył dostawy na świecie o 2,7 proc. i w I kwartale o 1,3 proc. do 1,46 mln pojazdów. Był to szesnasty spadek w ostatnich 18 miesiącach, ale mniejszy od 4,7 proc. w lutym.

Według analityków zaufanie klientów do tej marki zmalało na skutek problemów z uruchomieniem akcji naprawczej samochodów z silnikami Diesla i wstrzymania sprzedaży takich pojazdów w Stanach, gdzie w 7 miesięcy po ujawnieniu skandalu producent nie przedstawił jeszcze technicznego sposobu rozwiązania problemu dotyczącego 580 tys. pojazdów.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana