Koreański SUV ma zawojować polski rynek

Koreański producent samochodów Hyundai, 8. na polskim rynku w rankingu najpopularniejszych marek, przystępuje do sprzedażowej ofensywy z nowym bestsellerem.

Publikacja: 04.09.2015 17:45

Hyundai liczy, że Tucson będzie lokomotywą sprzedażową marki

Hyundai liczy, że Tucson będzie lokomotywą sprzedażową marki

Foto: materiały prasowe

Kompaktowy SUV produkowany w zbudowanej za 1,2 mld euro fabryce w czeskich Nosovicach – dotychczasowy model ix35 – w nowym wcieleniu pojawia się w salonach pod używaną wcześniej nazwą Tucson. W sobotę importer marki, Hyundai Motor Poland, zaprezentował oficjalny cennik samochodu.

Auto będzie sprzedawane w dziewięciu kombinacjach silników i skrzyń biegów. Z podstawową jednostką benzynową o pojemności 1,6 litra i mocy 132 KM będzie kosztować 83.990 zł w bazowej wersji wyposażenia. Mocniejsza benzyna (177 KM) z napędem na cztery koła to wydatek prawie 116 tys. zł. Z kolei za podstawowego 115-konnego diesla (1,7 litra) trzeba będzie zapłacić niespełna 94 tys. zł, a za najlepiej wyposażoną wersje premium z 2-litrowym dieslem o mocy 185 KM, napędem na cztery koła i 6-biegowym automatem – prawie 169 tys. zł. Obecnie na diesle 115 KM i 136 KM wprowadzona jest promocja.

Nowy, kompaktowy SUV Hyundaia będzie kolejnym, znaczącym krokiem w umacnianiu wizerunku marki na całym świecie – zapowiedział Peter Schreyer, prezes i szef designu Hyundai Motor Group. O globalnym charakterze samochodu świadczy fakt, że nad wyglądem Tucsona pracowały trzy centra projektowe Hyundaia: w Korei, USA i w Niemczech. Ta globalność auta jest także uzasadnieniem dla powrotu do nazwy Tucson: – W tej chwili ten model nazywa się tak samo na wszystkich rynkach, na całym świecie. Dodatkowo, jest to konsekwencja Hyundaia w utrzymywaniu nazw własnych dla modeli w segmencie SUV: Tucson, Santa Fe i Grand Santa Fe – tłumaczy Katarzyna Kaszubkiewicz, rzecznik Hyundai w Polsce. Importer liczy – jak przyznał Leszek Płonka, dyrektor zarządzający Hyundai Motor Poland, że Tucson okaże się w Polsce lokomotywą sprzedażową marki.

Umocni także – nie tylko w Polsce ale w Europie – jej pozycję w segmencie SUV  – od 2001 roku Hyundai sprzedał na europejskim rynku ponad milion tego typu samochodów. Od wprowadzenia do sprzedaży w Europie pierwszego modelu Santa Fe w 2001 roku, Hyundai dostarczył ponad milion modeli SUV do klientów europejskich. O tym, że Tucson to wyjątkowo ważny model dla Hyundaia świadczy fakt, że sprzedaż w segmencie kompaktowych SUV stanowiła 22 proc. wartości sprzedaży firmy w 2014 roku.

W Polsce Hyundai sprzedał w sierpniu 982 samochody, o 6,9 proc. więcej niż w tym samym miesiącu przed rokiem. Wynik rejestracji za 8 miesięcy – 10.155 aut oznacza wzrost do ubiegłego roku o niecały 1 proc. Obecnie marka ma 4,43-procentowy udział w polskim rynku.

W ubiegłorocznym rankingu najwartościowszych marek świata Interbrand’s Best Global Brands 2014 Huyndai zajął 7. miejsce wśród marek motoryzacyjnych, a w rankingu ogólnym miejsce 40. Wartość koreańskiej marki po raz pierwszy przekroczyła 10 miliardów dolarów. W ub. roku okazała się ona także najszybciej rosnącą marką motoryzacyjną od 2005 roku, gdy warta była 3,5 mld dolarów i zajmowała w ogólnym zestawieniu dopiero 84. miejsce.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana