Reklama

Koreański SUV ma zawojować polski rynek

Koreański producent samochodów Hyundai, 8. na polskim rynku w rankingu najpopularniejszych marek, przystępuje do sprzedażowej ofensywy z nowym bestsellerem.

Publikacja: 04.09.2015 17:45

Hyundai liczy, że Tucson będzie lokomotywą sprzedażową marki

Hyundai liczy, że Tucson będzie lokomotywą sprzedażową marki

Foto: materiały prasowe

Kompaktowy SUV produkowany w zbudowanej za 1,2 mld euro fabryce w czeskich Nosovicach – dotychczasowy model ix35 – w nowym wcieleniu pojawia się w salonach pod używaną wcześniej nazwą Tucson. W sobotę importer marki, Hyundai Motor Poland, zaprezentował oficjalny cennik samochodu.

Auto będzie sprzedawane w dziewięciu kombinacjach silników i skrzyń biegów. Z podstawową jednostką benzynową o pojemności 1,6 litra i mocy 132 KM będzie kosztować 83.990 zł w bazowej wersji wyposażenia. Mocniejsza benzyna (177 KM) z napędem na cztery koła to wydatek prawie 116 tys. zł. Z kolei za podstawowego 115-konnego diesla (1,7 litra) trzeba będzie zapłacić niespełna 94 tys. zł, a za najlepiej wyposażoną wersje premium z 2-litrowym dieslem o mocy 185 KM, napędem na cztery koła i 6-biegowym automatem – prawie 169 tys. zł. Obecnie na diesle 115 KM i 136 KM wprowadzona jest promocja.

Nowy, kompaktowy SUV Hyundaia będzie kolejnym, znaczącym krokiem w umacnianiu wizerunku marki na całym świecie – zapowiedział Peter Schreyer, prezes i szef designu Hyundai Motor Group. O globalnym charakterze samochodu świadczy fakt, że nad wyglądem Tucsona pracowały trzy centra projektowe Hyundaia: w Korei, USA i w Niemczech. Ta globalność auta jest także uzasadnieniem dla powrotu do nazwy Tucson: – W tej chwili ten model nazywa się tak samo na wszystkich rynkach, na całym świecie. Dodatkowo, jest to konsekwencja Hyundaia w utrzymywaniu nazw własnych dla modeli w segmencie SUV: Tucson, Santa Fe i Grand Santa Fe – tłumaczy Katarzyna Kaszubkiewicz, rzecznik Hyundai w Polsce. Importer liczy – jak przyznał Leszek Płonka, dyrektor zarządzający Hyundai Motor Poland, że Tucson okaże się w Polsce lokomotywą sprzedażową marki.

Umocni także – nie tylko w Polsce ale w Europie – jej pozycję w segmencie SUV  – od 2001 roku Hyundai sprzedał na europejskim rynku ponad milion tego typu samochodów. Od wprowadzenia do sprzedaży w Europie pierwszego modelu Santa Fe w 2001 roku, Hyundai dostarczył ponad milion modeli SUV do klientów europejskich. O tym, że Tucson to wyjątkowo ważny model dla Hyundaia świadczy fakt, że sprzedaż w segmencie kompaktowych SUV stanowiła 22 proc. wartości sprzedaży firmy w 2014 roku.

W Polsce Hyundai sprzedał w sierpniu 982 samochody, o 6,9 proc. więcej niż w tym samym miesiącu przed rokiem. Wynik rejestracji za 8 miesięcy – 10.155 aut oznacza wzrost do ubiegłego roku o niecały 1 proc. Obecnie marka ma 4,43-procentowy udział w polskim rynku.

Reklama
Reklama

W ubiegłorocznym rankingu najwartościowszych marek świata Interbrand’s Best Global Brands 2014 Huyndai zajął 7. miejsce wśród marek motoryzacyjnych, a w rankingu ogólnym miejsce 40. Wartość koreańskiej marki po raz pierwszy przekroczyła 10 miliardów dolarów. W ub. roku okazała się ona także najszybciej rosnącą marką motoryzacyjną od 2005 roku, gdy warta była 3,5 mld dolarów i zajmowała w ogólnym zestawieniu dopiero 84. miejsce.

Kompaktowy SUV produkowany w zbudowanej za 1,2 mld euro fabryce w czeskich Nosovicach – dotychczasowy model ix35 – w nowym wcieleniu pojawia się w salonach pod używaną wcześniej nazwą Tucson. W sobotę importer marki, Hyundai Motor Poland, zaprezentował oficjalny cennik samochodu.

Auto będzie sprzedawane w dziewięciu kombinacjach silników i skrzyń biegów. Z podstawową jednostką benzynową o pojemności 1,6 litra i mocy 132 KM będzie kosztować 83.990 zł w bazowej wersji wyposażenia. Mocniejsza benzyna (177 KM) z napędem na cztery koła to wydatek prawie 116 tys. zł. Z kolei za podstawowego 115-konnego diesla (1,7 litra) trzeba będzie zapłacić niespełna 94 tys. zł, a za najlepiej wyposażoną wersje premium z 2-litrowym dieslem o mocy 185 KM, napędem na cztery koła i 6-biegowym automatem – prawie 169 tys. zł. Obecnie na diesle 115 KM i 136 KM wprowadzona jest promocja.

Reklama
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama