Strata netto wyniosła 2,98 mld dolarów, czyli 2,03 dolary na akcję wobec zysku 2,77 mld (1,71 dolara na akcję) rok temu. Bez elementów nadzwyczajnych zysk na akcje wyniósł 1,32 dolara, analitycy liczyli na 1,14. Obroty zmalały o 5,3 proc. do 33,6 mld, ale też były lepsze od spodziewanych 32,72 mld.
Największy koncern samochodowy w Stanach spodziewa się, że sprzedaż będzie stabilna i utrzyma się na poziomie ok. 17 mln w bieżącym roku, a takie w następnym — powiedział szef pionu finansowego, Chuck Stevens. Sektor motoryzacji osiągnął w 2016 r. rekordową sprzedaż 17,55 mln pojazdów, specjaliści p przewidywali lekki spadek w 2017r. na skutek pojawienia się na rynku samochodów po małym przebiegu sprzedawanych przez firmy leasingowe.
GM miał mniejsze obroty z powodu zamykania zakładów w Ameryce Płn, aby zmniejszyć produkcję i za duże zapasy gotowych wyrobów, zwłaszcza niepopularnych limuzyn, bo konsumenci wolą furgonetki, krzyżówki i wersje sportowo-użytkowe. W końcu września koncern dysponował gotowymi samochodami zapewniającymi 76 dni sprzedaży, zmniejszył ich liczbę z 88 dni z końca sierpnia i nawet 100 dni w ciągu lata. Do końca roku zamierza dojść do zapasów na 70 dni sprzedaży w USA.
Podejmując kilkumiesięczną kampanię zmniejszania nadmiernej podały musiał intensywnie stosować rabaty, aby sprzedawać, wyniosły 13,7 proc. średniej ceny transakcyjnej, nieco powyżej średniej w sektorze. Każda wielkość powyżej 10 proc. jest niekorzystna dla producenta w dłuższej perspektywie i dla wartości rezydualnej przy odsprzedaży pojazdu.
GM wykazał zysk brutto w Ameryce Płn mimo zdecydowanego zmniejszenia produkcji dzięki cięciu kosztów i przestawieniu się na furgonetki i SUV o wyższej marży. Po 9 miesiącach koszty produkcji w Ameryce Płn. zmalały o 2 mld dolarów.