BMW Z4 E85 zadebiutowało 2002 roku. Sześć lat później wprowadzono na rynek mocno odświeżoną generację o typoszeregu E89. Produkcję z amerykańskiej fabryki w Greer przeniesiono do bawarskiej Ratyzbony. Wraz z zakończeniem żywota BMW Z4 do lamusa odchodzi również podwójnie doładowana jednostka R6 o nazwie N54.
Bawarski roadaster konkurował z Mercedesem SLK i Porsche Boxster. Jego następca nie został jeszcze ujawniony, ale wiadomo, że BMW współpracuje w tym temacie z Toyotą. Nowy model będzie na pewno wyposażony w miękki dach, a produkcja trafi do austriackiej fabryki Magna Steyr w Graz.
Ostatni egzemplarz Z4, który wyjechał z Regensburga to wersja s35is pomalowana w kolorze Valencia Orange Mettalic. Pod maską pracował silnik N54, z sześcioma cylindrami ułożonymi rzędowo. Maksymalna moc tej jednostki to 340 KM, a szczytowy moment obrotowy wynosi 450 Nm. W takiej specyfikacji małe BMW rozpędza się do 100 km/h w 4,8 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 250 km/h.
Podstawowa wersja BMW Z4 w polskich salonach oznaczona jako sDrive18i z dwulitrowym silnikiem o mocy 156 KM kosztowała 160 100 zł.