Nie podano bliższych szczegółów, ale dodano, że wnioski zostaną przekazane Komsiji Europejskiej, która badała poprzednią sprawę emisji przez pojazdy Fiata.
Włoski resort transportu oświadczył w marcu, że przeprowadzone testy pojazdów z dieslami rożnych producentów, dostosowanych do europejskiej normy Euro 5 i sprzedawanych we Włoszech, nie wykazany istnienia jakiegokolwiek oszukańczego rozwiązania.
Ten końcowy raport włoskiego ministerstwa jest nawiązaniem do pierwszego wstępnego raportu przedstawionego w październiku jednej komisji Parlamentu Europejskiego, ale którego nigdy nie opublikowani, a który stwierdzał, że pojazdy Fiata Chryslera mogły w pierwszym okresie nie spełniać najważniejszych kryteriów w testach. Te nieudane próby włączono do ostatecznego raportu.
W styczniu władze w Rzymie informowały, że testy modelu 500X Fiata wykazały, iż ten pojazd jest zgodny z regułami i nie zachodzi żadna nieprawidłowość dotycząca emisji spalin, wbrew twierdzeniom Niemiec.