Grupa Volkswagena razem z luksusowymi markami Audi i Porsche sprzedała w grudniu 933 300 samochodów dzięki dwucyfrowemu wzrostowi w Chinach i w Stanach. Pozwoliło to dojść do 10,3 mln pojazdów w całym roku, o 3,8 proc. więcej wobec 9,93 mln w 2015 r.
Toyota podała, że spodziewa się dojść w 2016 do 10,09 mln sztuk, nieco poniżej planowanych 10,11 mln. Pełne dane roku przedstawi na początku lutego.
Skoda skorzystała również z rosnącego popytu w Europie i Chinach, zwiększyła sprzedaż o 6,8 proc. do rekordowej liczby 1,13 mln samochodów. Przewiduje dalszy wzrost sprzedaży w I półroczu dzięki premierze kolejnego pojazdu sportowo-użytkowego Kodiaq i nowej wersji najpopularniejszej limuzyny Octavia. – Obie premiery powinny dać nowy pozytywny impuls marce w pierwszej połowie roku – uznał szef filii, Bernhard Maier.