Francuska grupa zamierza podwoić do 2019 r. we Francji produkcję silników 3-cylindrowych z turbodoładowaniem, zakłady w Douvrin i w Trémery mają dać w 2018 r. dodatkowe 350 tys. sztuk, co łącznie zwiększy produkcję do 670 tys.
„Oprócz tego dla zwiększenia możliwości produkcji 3-cylindrowych silników benzynowych i dla wytwarzania ich bliżej punktów odbioru grupa PSA zainstaluje w 2019 r. w Trnavie moduł EB, odpowiadając w ten sposób na rosnące zapotrzebowanie na takie jednostki napędowe w pojazdach z początku gamy” — stwierdza komunikat z Paryża.
Po raz pierwszy PSA będzie produkować poza Francją silnik do jednego z pojazdów sprzedawanych w Europie. Zakład na Słowacji montuje obecnie Peugeota 208 i Citroena C3 Picasso, a wkrótce nowego C3, który powstaje obecnie w Poissy.
– Związek zawodowy CFDT cieszy się z przyszłościowej inwestycji w napęd elektryczny, ale niepokoi go stopniowe przenoszenie produkcji silników na wschód — oświadczył przedstawiciel tego związku w PSA, Xavier Lelasseux. Jego zdaniem, Trnava zacznie od 200 tys. silników rocznie.
Większe korzystanie przez PSA z krajów o niższych kosztach jest istotą planu naprawczego francuskiej grupy. Dziś produkuje wszystkie silniki europejskie we Francji, podczas gdy np. Renault wytwarza część bloków w Hiszpanii czy Rumunii.