PSA zwiększa produkcję silników benzynowych

PSA Peugeot Citroen zapowiedział zwiększenie mocy produkcyjnych silników benzynowych we Francji i po raz pierwszy na Słowacji, aby dostosować się do rozwoju tego rodzaju napędu kosztem Diesla

Publikacja: 26.05.2016 08:44

PSA zwiększa produkcję silników benzynowych

Foto: Bloomberg

Francuska grupa zamierza podwoić do 2019 r. we Francji produkcję silników 3-cylindrowych z turbodoładowaniem, zakłady w Douvrin i w Trémery mają dać w 2018 r. dodatkowe 350 tys. sztuk, co łącznie zwiększy produkcję do 670 tys.

„Oprócz tego dla zwiększenia możliwości produkcji 3-cylindrowych silników benzynowych i dla wytwarzania ich bliżej punktów odbioru grupa PSA zainstaluje w 2019 r. w Trnavie moduł EB, odpowiadając w ten sposób na rosnące zapotrzebowanie na takie jednostki napędowe w pojazdach z początku gamy” — stwierdza komunikat z Paryża.

Po raz pierwszy PSA będzie produkować poza Francją silnik do jednego z pojazdów sprzedawanych w Europie. Zakład na Słowacji montuje obecnie Peugeota 208 i Citroena C3 Picasso, a wkrótce nowego C3, który powstaje obecnie w Poissy.

– Związek zawodowy CFDT cieszy się z przyszłościowej inwestycji w napęd elektryczny, ale niepokoi go stopniowe przenoszenie produkcji silników na wschód — oświadczył przedstawiciel tego związku w PSA, Xavier Lelasseux. Jego zdaniem, Trnava zacznie od 200 tys. silników rocznie.

Większe korzystanie przez PSA z krajów o niższych kosztach jest istotą planu naprawczego francuskiej grupy. Dziś produkuje wszystkie silniki europejskie we Francji, podczas gdy np. Renault wytwarza część bloków w Hiszpanii czy Rumunii.

PSA ogłosił także, że tandem Trémery-Metz będzie wytwarzać elektryczny układ napędu, głównie silnik, przyszłych pojazdów niespalinowych, a fabryka w Valenciennes — reduktory, odpowiednik skrzyni biegów dla tego rodzaju pojazdów. Francuzi pracowali dotąd z Mitsubishi nad samochodami elektrycznymi, teraz zajęli się z Dongfeng Motor przyszłą generacją tych pojazdów.

Silniki benzynowe zredukowane do 3 cylindrów, o takiej samej mocy co 4-cylindrowe, pozwalają zmniejszyć zużycie paliwa i zbliżyć je do sprawności silników Diesla, które nie mają dobrych ocen u władz. Silniki z Douvrin będą też instalowane w przyszłych pojazdach hybrydowych plug-in. PSA zamierza wypuścić do 2021 r. siedem takich hybryd i 4 nowe auta elektryczne.

Państwo wyjdzie z kapitału PSA?

Skarb państwa zastanawia się nad cesją udziału w grupie korzystając z poprawy jej wyników i wyceny na giełdzie — twierdzi dziennik „Les Echos”. Państwo kupiło w 2014 r. 14 proc., podobnie jak chiński Dongfeng, aby sumą 3 mld euro ratować grupę od bankructwa. Teraz mogłoby sprzedać ten udział, zwłaszcza że rodzina Peugeotów byłaby skłonna do podwyższenia swego udziału.

Minister gospodarki Emmanuel Macron oświadczył temu dziennikowi, że władze publiczne nie mają zamiaru być bez końca udziałowcem, ale wyraził pragnienie, by zachowano równowagę między akcjonariuszami.

Francuska grupa zamierza podwoić do 2019 r. we Francji produkcję silników 3-cylindrowych z turbodoładowaniem, zakłady w Douvrin i w Trémery mają dać w 2018 r. dodatkowe 350 tys. sztuk, co łącznie zwiększy produkcję do 670 tys.

„Oprócz tego dla zwiększenia możliwości produkcji 3-cylindrowych silników benzynowych i dla wytwarzania ich bliżej punktów odbioru grupa PSA zainstaluje w 2019 r. w Trnavie moduł EB, odpowiadając w ten sposób na rosnące zapotrzebowanie na takie jednostki napędowe w pojazdach z początku gamy” — stwierdza komunikat z Paryża.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana