W I kwartale Mercedes sprzedał 483 487 samochodów wobec 478 743 BMW i 455 750 Audi.
Cała trójka dokonała dywersyfikacji swej gamy, podjęła produkcję wersji kompaktowych i z napędem 4×4, osiągając dzięki temu rekordową sprzedaż. Mercedes wyprzedził pozostałych rozwijając działalność w Chinach, które w ubiegłym roku stały się jego największym rynkiem, z liczbą 373 459 sprzedanych aut.
IHS Automotive przewiduje, że firma ze Stuttgartu sprzeda w całym roku 2 002 383 auta, BMW 1 940 647, a Audi 1 825 688.
W ubiegłym roku Mercedes zwiększył sprzedaż o 13,4 proc. do 1,87 mln, ale ustąpił miejsca BMW, który sprzedał 1,91 mln aut (+5,2 proc.). Audi zakonczyło rok wynikiem 1,8 mln sztuk (+3,6 proc.).
Grupa z Monachium podała, że w marcu osiągnęła najlepszy wynik jednego miesiąca w ciągu 100 lat istnienia – sprzedała 240 659 pojazdów trzech marek, BMW, Mini i Rolls-Royce. Marka BMW zanotowała poprawę o 2,9 proc. głównie dzięki popytowi na wersje kompaktowe – 201 352 sztuk. Marka Mini osiągnęła także historyczny rekord 39 161 sztuk, o 6,6 proc. więcej niż rok temu.