Mercedes może zdetronizować BMW

Mercedes-Benz sprzedał rekordową liczbę samochodów i jest szansa, że po raz pierwszy od lat zepchnie BMW z pozycji lidera w segmencie premium.

Publikacja: 13.04.2016 16:20

W I kwartale Mercedes sprzedał 483 487 samochodów wobec 478 743 BMW i 455 750 Audi.

Cała trójka dokonała dywersyfikacji swej gamy, podjęła produkcję wersji kompaktowych i z napędem 4×4, osiągając dzięki temu rekordową sprzedaż. Mercedes wyprzedził pozostałych rozwijając działalność w Chinach, które w ubiegłym roku stały się jego największym rynkiem, z liczbą 373 459 sprzedanych aut.

IHS Automotive przewiduje, że firma ze Stuttgartu sprzeda w całym roku 2 002 383 auta, BMW 1 940 647, a Audi 1 825 688.

W ubiegłym roku Mercedes zwiększył sprzedaż o 13,4 proc. do 1,87 mln, ale ustąpił miejsca BMW, który sprzedał 1,91 mln aut (+5,2 proc.). Audi zakonczyło rok wynikiem 1,8 mln sztuk (+3,6 proc.).

Grupa z Monachium podała, że w marcu osiągnęła najlepszy wynik jednego miesiąca w ciągu 100 lat istnienia – sprzedała 240 659 pojazdów trzech marek, BMW, Mini i Rolls-Royce. Marka BMW zanotowała poprawę o 2,9 proc. głównie dzięki popytowi na wersje kompaktowe – 201 352 sztuk. Marka Mini osiągnęła także historyczny rekord 39 161 sztuk, o 6,6 proc. więcej niż rok temu.

– Marzec 2016 był najlepszym miesiącem sprzedaży w historii BMW – oświadczył szef pionu handlowego, Ian Robertson. – Jestem przekonany, że ta pozytywna tendencja utrzyma się przez cały rok”.

W I kwartale Mercedes sprzedał 483 487 samochodów wobec 478 743 BMW i 455 750 Audi.

Cała trójka dokonała dywersyfikacji swej gamy, podjęła produkcję wersji kompaktowych i z napędem 4×4, osiągając dzięki temu rekordową sprzedaż. Mercedes wyprzedził pozostałych rozwijając działalność w Chinach, które w ubiegłym roku stały się jego największym rynkiem, z liczbą 373 459 sprzedanych aut.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana