Volkswagen wraca do Iranu

Po 17 latach niemiecki koncern motoryzacyjny Volkswagen wraca do Iranu.

Publikacja: 05.07.2017 14:04

Volkswagen wraca do Iranu

Foto: Bloomberg

W sierpniu Volkswagen wyśle do Iranu pierwsze samochody – modele Tiguan i Passat. Ich sprzedaż ma się rozpocząć na początku września głownie w Teheranie. Licencje na sprzedaż niemieckich samochodów dostało osiem salonów dilerskich należących do firmy Mammut Khodro.

Volkswagen poinformował, że na razie nie planuje uruchomienia produkcji w Iranie. Celem jest sprzedaż samochodów i osiągnięcie „określonych celów sprzedażowych”. Koncern nie poinformował jednak jakiej wielkości sprzedaż w Iranie go interesuje.

Według niemieckiej prasy VW chce się skupić na promocji marki w Iranie. Już w latach 50. XX wieku w Iranie popularne były modele Volkswagen Garbus. W latach 80. na irańskich ulicach królował Golf. W roku 2000 niemiecki koncern całkowicie wycofał się z Iranu.

Poza niemieckim koncernem na irański rynek chcą też wrócić takie popularne tam niegdyś marki jak: Peugeot, Citroën oraz Renault.

– Chcemy wzmocnić naszą obecność na międzynarodowych rynkach – podkreśla Anders Sundt Jensen, odpowiedzialny w VW za rozwój irańskiego rynku. Koncern chce najpierw zorientować się jakie jest zapotrzebowanie na samochody osobowe i jaki rodzaj modeli.

Irański rząd szacuje, że tamtejszy rynek motoryzacyjny będzie rozwijał się dynamiczne z 3 mln nowo rejestrowanych samochodów rocznie. Firma Mammut Khodro jest już autoryzowanym importerem samochodów ciężarowych produkowanych przez należącą do koncernu VW Scanię. Firma jest też importerem ciężarówek Grupy Daimler – Fuso.

W sierpniu Volkswagen wyśle do Iranu pierwsze samochody – modele Tiguan i Passat. Ich sprzedaż ma się rozpocząć na początku września głownie w Teheranie. Licencje na sprzedaż niemieckich samochodów dostało osiem salonów dilerskich należących do firmy Mammut Khodro.

Volkswagen poinformował, że na razie nie planuje uruchomienia produkcji w Iranie. Celem jest sprzedaż samochodów i osiągnięcie „określonych celów sprzedażowych”. Koncern nie poinformował jednak jakiej wielkości sprzedaż w Iranie go interesuje.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił