Resort finansów w Pekinie ogłosił, że ulga podatkowa, która wygasała z końcem bieżącego roku będzie obowiązywać od 1 stycznia 2018 do 31 grudnia 2020 r. na pojazdy elektryczne, hybrydowe plug-in i na ogniwo paliwowe.
Przedłużenie ulgi bardzo pomoże producentom pojazdów, którzy muszą dostosować się do ostrych norm od 2019 r. sprzedaży ekologicznych pojazdów. Światowe firmy apelowały do chińskich władz o utrzymanie finansowego wsparcia dla tego rynku, bo ich zdaniem, sam popyt konsumencki nie wystarczyłby do zapewnienia sprzedaży tych NEV.
Resort finansów dodał, że przedłużenie ulgi „zwiększy wsparcie dla innowacji i projektowania pojazdów na nową energię”. w czym Chiny mają nadzieję dogonić, a nawet prześcignąć największych światowych producentów. Chińskie firmy, np. BYD specjalizująca się w autach ekologicznych rywalizują już z takimi gigantami jak Ford czy Nissan w wyścigu o takie pojazdy dla chińskiego rynku.
Sprzedaż samochodów w Chinach mocno zmalała w tym roku, ale pojazdy na nową energię zyskiwały popularność, po 11 miesiącach ich sprzedaż skoczyła o 51,4 proc. stwarzając możliwość osiągnięcia zakładanego poziomu 700 tys. NEV w całym roku.