To najlepszy wrześniowy wynik w 112-letniej historii marki, a zarazem dwudziesty drugi z rzędu miesiąc wzrostu. W ubiegłym miesiącu sprzedaż rosła zarówno w Europie (o 8,9 proc.), jak i w Rosji (o 20,1 proc.) i w Indiach (wzrost o 37 proc.). Jednym z motorów wzrostu okazuje się nowy model – kompaktowy SUV Karoq.
– Skoda Kodiaq zmieniła w lutym reguły gry w segmencie dużych SUV-ów i stanowi już ważny filar trendu wzrostowego naszej firmy. Z modelem Karoq otwieramy nowy rozdział ofensywy w tym segmencie – powiedział Alain Favey, członek zarządu Skoda Auto ds. sprzedaży i marketingu.
W Europie Zachodniej Skoda sprzedała we wrześniu 48,5 tys. aut, co dało 5,8 proc. wzrostu w porównaniu do tego samego miesiąca sprzed roku. Dwucyfrowe wzrosty rejestracji odnotowano we Francji, Włoszech, Holandii, Austrii, Norwegii oraz Irlandii. W Europie Środkowej sprzedaż wzrosła o 8,1 proc. do 16,4 tys. aut, a w Europie Wschodniej (bez Rosji) – o 40,8 proc. do 4,4 tys. sztuk. Spadek sprzedaży przyniósł natomiast rynek chiński, gdzie popyt zmalał o 4,5 proc. Przyczyną ma być zmiana generacyjna dwóch popularnych modeli Octavia i Rapid.
W Polsce Skoda niezmiennie pozostaje liderem rynku samochodów osobowych. W pierwszych dziewięciu miesiącach roku sprzedała 45,3 tys. aut i ma 12,74-procentowy udział w rynku. Wyprzedza Toyotę (37,9 tys. sprzedanych samochodów) oraz Volkswagena (35,6 tys.).
Także dwa najpopularniejsze modele samochodów należą do czeskiej marki. To Skoda Octavia oraz Skoda Fabia. za nimi w rankingu popularności plasują się Opel Astra, Volkswagen Golf i Toyota Yaris.