Grupa pracująca nad zmniejszeniem kosztów chce zwiększyć średnio o ok.10 proc. rentowność i skuteczność swej sieci w Europie, która liczy ok.3 tys. punktów sprzedaży – oświadczył dyrektor handlowy marki VW, Jürgen Stackmann i dodał, że chodzi o zmniejszenie kosztów funkcjonowania tej sieci, aby zwiększyć z 1 do 2 proc. średnią wydajność salonu. – Od lat konsolidowaliśmy działalność na wszystkich światowych rynkach. Teraz ulegnie to przyspieszeniu w ciągu roku, dwóch lat, również w Niemczech – powiedział.
Nie ujawnił szczegółów o zakresie zmniejszenia tych kosztów, ani liczby salonów, które mogą być zlikwidowane w ramach „nowego modelu sprzedaży”.
Klienci marek samochodów masowego rynku w rodzaju VW już bardziej korzystają z zakupów online, pozwalających lepiej porównywać konkurencyjne oferty. VW i dealerzy pracują obecnie nad wspólnym portalem online – poinformował Stackmann, bez podania szczegółów.
Mniejsze koszty będą też wynikać z większego korzystania z IT, umożliwiając salonom skrócenie czasu o nawet o 70 proc. potrzebnego do serwisowania pojazdów – twierdzi VW. Dealer VW w Europie zatrudnia średnio 35 pracowników, docelowo można zmniejszyć ich liczbę o 4 osoby albo przydzielić ich do wykonywania czegoś innego – dodał Stackmann.
W nowych umowach z dealerami, jakie maja być zawarte do początku 2018 r. VW chce zrezygnować z prawa narzucania dealerom wielkości zatrudnienia, co pozwoli im samodzielnie ograniczać załogę – powiedział dyrektor handlowy.