Jak podaje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, liczba nowych rejestracji aut powyżej 3,5 tony sięgnęła 16,2 tys. Co prawda, lipiec przyniósł spadek, co jest charakterystyczne dla okresu wakacyjnego. Jesienią tendencja wzrostowa powinna wrócić.
Szczególnie szybko rośnie rynek najcięższych pojazdów o dopuszczalnej masie przekraczającej 16 ton. Zarejestrowano ponad 12 tys. sztuk, o przeszło jedną trzecią więcej niż w tym samym czasie rok wcześniej. Liderem tej grupy jest DAF, który sprzedał 2,8 tys. pojazdów, co jest wynikiem lepszym od ubiegłorocznego o 34,8 proc. Na kolejnych miejscach znalazła się Scania, Volvo, MAN oraz Mercedes-Benz.
Spadło natomiast tempo wzrostu na rynku samochodów dostawczych do 3,5 tony. Według PZPM, w lipcu zarejestrowano 4,4 tys. sztuk, o 1,7 proc. więcej niż w lipcu ub. roku. W porównaniu z czerwcem oznacza to spadek o przeszło jedna piątą co sprawia, że lipcowy rezultat okazał się w roku obecnym najsłabszym po styczniu.
Od początku roku liderem w rankingu popularności marek pozostaje Fiat, który sprzedaż ponad 6,7 tys. aut. Ma udział w rynku na poziomie jednej piątej, choć z tendencja spadkową. Na drugim miejscu znajduje się Renault, a dalej Ford i Peugeot.
Z danych PZPM wynika, że najpopularniejszy model to: Ducato (4356 rejestracji), następnie Master (4095) i Daily (2752). Dalej Boxer (1952) i Sprinter (1887). Na szóstym jest Dokker (1431) a za nim Transit (1175), który nieznacznie wyprzedza Berlingo (1165). Dziewiąty to Partner (1097), a pierwszą dziesiątkę zamyka Doblo (1066).