Obie grupy samochodowe chcą wspólnie projektować podzespoły, tworzyć synergie i ewentualnie przygotowywać koncepcje pojazdów dla subkontynentu indyjskiego i innych rynków. Realizacją tego projektu zajmie się Skoda — podali Niemcy.
„Pierwszy etap będzie polegać na zbadaniu specyficznych cech rynku i rozeznaniu lokalnego rozwoju. W dłuższej perspektywie Volkswagen chce rozszerzyć portfel swych produktów na silnie rosnących wschodzących rynkach” — stwierdza komunikat z Wolfsburga.
Dla niemieckiej grupy takie partnerstwo stwarza możliwość większego wejścia do Indii, które zdaniem analityków staną się trzecim światowym rynkiem samochodów, po USA i Chinach. „Oferując odpowiednie produkty chcemy osiągnąć trwały i rentowny wzrost w każdej części świata” — dodał prezes VW, Matthias Müller.
Indie okazały się trudnym rynkiem dla producentów zagranicznych wymagając od nich dostosowania się do poszczególnych regionów i zmiennych upodobań konsumentów. GM i Ford walczyły o zwiększenie sprzedaży, teraz starają się eksportować z tego kraju, aby wykorzystać dostępne moce produkcyjne. Nawet miejscowe firmy w rodzaju Tata miały trudności w dostosowaniu sie do rynku, kontrowanego w dwóch trzecich przez Maruti Suzuki i Hyundaia.
Do tego partnerstwa dochodzi, gdy Tata stara się wyjść ze strat i odzyskać wzrost na rynku wewnętrznym proponując więcej nowoczesnych pojazdów, zwiększając swą sprawność i racjonalizując organizację. Po zawarciu ostatecznego porozumienia obie firmy zazna pracować wspólnie nad projektowaniem samochodów, Tata Motors uważa, że nowe produkty powstałe z tego partnerstwa powinny pojawić się na rynku od 2019 r.