Lexus ma nabrać polotu

Toyota dokonała liftingu flagowego sportowego coupé Lexusa, aby pozbyć się opinii, że auta tej marki mają nudny wygląd.

Publikacja: 14.01.2016 10:48

Lexus LC 500

Lexus LC 500

Foto: AFP

Pokazując w Detroit nowego coupé Lexus LC 500 prezes Akio Toyoda oświadczył, że nowy model o charakterystycznym grillu jest reakcją firmy na lata publicznej krytyki, że auta tej marki mają przeciętny wygląd, bez polotu.

— Zależało mi na doprowadzeniu do tego, aby ta marka wywoływała większe emocje, aby słowa „nudny” i „Lexus” nie występowały nigdy w tym samym zdaniu. Tu macie nowego eleganckiego Lexusa — oświadczył podczas prezentacji.

Auto powstałe na bazie opływowego konceptu pokazanego w 2012 r. napędzane silnikiem V8 z 10-stopniową przekładnią jest pierwszym modelem posadowionym na luksusowej płycie podłogowej z tylnym napędem, opracowanej według nowego systemu wspólnej produkcji płyt.

— Chcemy zachować wyraźne rozróżnienie między markami Toyota i Lexus — stwierdził prezes Lexus International Tokuo Fukuichi. — Toyota jest marką oferującą konsekwentnie produkty wysokiej jakości na masowy rynek, Lexus jest dla kierowców, którzy mają większe wymogi w zakresie prowadzenia pojazdu, jego stylistyki i jakości — dodał i przyznał, że w przeszłości marka aut luksusowych mogła nie spełniać tych wymogów.

Fukuichi poinformował, że nowe auto pojawi się na rynku najwcześniej jak to możliwe w 2017 r. Nie chciał wypowiadać się o cenie, ale dodał, że producent zamierza sprzedawać 6600 sztuk rocznie.

Prezes Toyoda powiedział, że plany wprowadzenia na rynek koło 2020 r. auta Lexusa na ogniwo paliwowe (FCV) są częścią zobowiązania firmy, że jej wszystkie pojazdy nie będą emitować spalin w 2050 r. Lexus FCV będzie drugim modelem Toyoty wykorzystującym wodór jako paliwo, pierwszym był Mirai, który jest na rynku od końca 2014 r.

Pokazując w Detroit nowego coupé Lexus LC 500 prezes Akio Toyoda oświadczył, że nowy model o charakterystycznym grillu jest reakcją firmy na lata publicznej krytyki, że auta tej marki mają przeciętny wygląd, bez polotu.

— Zależało mi na doprowadzeniu do tego, aby ta marka wywoływała większe emocje, aby słowa „nudny” i „Lexus” nie występowały nigdy w tym samym zdaniu. Tu macie nowego eleganckiego Lexusa — oświadczył podczas prezentacji.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Branża bankowa gorszy okres ma za sobą