– Priorytety na 2018 r. dotyczą wyznaczenia ambitnej, ale realistycznej ścieżki redukcji emisji CO2, dalszej poprawy wyników w zakresie bezpieczeństwa, a także ochrony i poprawy konkurencyjności europejskiego przemysłu samochodowego – stwierdził Tavares.
Portugalczyk z francuskim paszportem obejmie przewodnictwo po szefie Daimlera, Dieterze Zetsche, który kierował ACEA przez dwie kolejne kadencje w 2016 i 2017 r. Prezes jest wybierany na roczną kadencję, z możliwością jednokrotnej reelekcji, przez prezesów lub szefów rad nadzorczych firm członkowskich.
Carlos Tavares jest absolwentem Ecole Centrale de Paris. W latach 1981-2004 zajmował różne stanowiska w grupie Renault, przed dołączeniem do Nissana, gdzie był wiceprezesem, przewodniczącym komitetu ds. Ameryk i prezesem Nissana Ameryka Płn. od 2009 r. W 2011 r. został dyrektorem operacyjnym grupy Renault, a w marcu 2014 prezesem zarządu grupy PSA.
ACEA zrzesza 14 europejskich producentów samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych i autobusów: grupę BMW, DAF Trucks, Daimler, Fiat Chrysler Automobiles, Ford Europe, grupę PSA, Hyundai Motor Europe, Iveco, Jaguar Land Rover, grupę Renault, Toyota Motor Europa, grupę Volkswagen, Volvo Cars i grupę Volvo.