W porównaniu do 2014 roku liczba zarejestrowanych opli wzrosła w roku 2015 o przeszło 13 proc. Dla marki oznacza to wzrost udziału w polskim rynku do 7,8 proc.

– Miniony rok dostarczył nam wiele powodów do radości: przekroczyliśmy liczbę 30 tys. sprzedanych aut, zwiększyliśmy zarówno sprzedaż, jak i udział marki w rynku – powiedział Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland.

Motorem sprzedaży w Polsce okazała się kompaktowa Astra, która znalazła przeszło 10,6 tys. nabywców, o prawie 21 proc. więcej niż rok wcześniej. To najważniejszy model Opla na całym rynku europejskim. Tym ważniejszy, że do sprzedaży weszła nowa, piąta generacja tego samochodu. W Europie zebrano na nią już ponad 65 tys. zamówień. To dużo zważywszy na fakt, że w większości krajów auto pojawiło się w sprzedaży dopiero w listopadzie. – Już wiosną do polskich salonów trafi wersja kombi, czyli nowa Astra Sports Tourer – dodaje Mieczkowski.

Astra produkowana jest w Gliwicach oraz w brytyjskim Ellesmere Port, gdzie powstaje głównie wersja kombi. Dla gliwickiej fabryki produkcja nowej Astry będzie gwarancją stabilności na najbliższe kilka lat. Zakład zwiększył na początku ubiegłego roku zatrudnienie, a w obecnym roku będzie mógł wykorzystać nawet 85 proc. swoich zdolności produkcyjnych.

Już teraz gliwicki zakład jest liderem wzrostu produkcji samochodów w Polsce. W 2015 roku z linii montażowych zjechało przeszło 169 tysięcy samochodów, o ponad połowę więcej niż w roku 2014. W listopadzie ub. roku zakład zaczął produkcję samochodów na rynek Stanów Zjednoczonych. To Buick Cascada – przygotowana dla amerykańskich klientów astra w wersji kabriolet. Jest pierwszym produkowanym w Gliwicach autem pod marką Buick i zarazem pierwszym modelem, jakie jest wysyłany do USA. Pierwsza partia tych samochodów już płynie do amerykańskiego odbiorcy. Auto zaprezentowane na Północnoamerykańskim Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Detroit zostało bardzo dobrze przyjęte i według przedstawicieli Opla, cieszy się dużym zainteresowaniem.