Przedsięwzięcie jest częścią planu inwestycji Vingroup w przemysł ciężki — wyjaśnił w komunikacie wiceszef Vingroup, która dokonała już podobnych posunięć w innych działach gospodarki, w handlu detalicznym i ochronie zdrowia.
Vingroup ma nadzieję stać się największym producentem samochodów w regionie Azji Płd. -Wsch., wypuszczać 500 tys. sztuk rocznie do 2025 r. W pierwszym etapie zamierza produkować rocznie 100-200 tys. 5-osobowych limuzyn, 7-miejscowych pojazdów sportowo-użytkowych i elektrycznych motorowerów. Rzeczniczka dewelopera podała, że pierwsze elektryczne jednoślady pojawią się na rynku za 12 miesięcy, a pierwsze samochody za 2 lata.
Dział budowlany VINFAST podpisał list intencyjny w sprawie pożyczki 800 mln dolarów od Credit Suisse na zbudowanie fabryki w Hajfongu na działce o powierzchni 335 hektarów. VINFAST zamierza kupić od projektantów europejskich i amerykańskich rozwiązania techniczne dotyczące silników i głównych układów mechanicznych.
To gigantyczny skok tego kraju, który w 1975 r. zakończył długi okres kolonializmu i wojen, dokonał zjednoczenia. W końcu lat 70., gdy byłem tam korespondentem PAP, prywatne samochody mieli tylko mieszkańcy Południa; na Północy istniały tylko pojazdy służbowe i motorowery Nie było ogólnodostępnych stacji paliw. Fabryka w Hajfongu będzie pierwszą sektora motoryzacji w całych Indochinach.