W maju resort sprawiedliwości USA złożył pozew w sądzie oskarżając FCA o nielegalne stosowanie oprogramowania, które pozwalało na nadmierną emisję spalin w niemal 104 tys. pojazdów z dieslami sprzedanych w Stanach od 2014 r. Producenta czeka też wiele procesów z inicjatywy właścicieli tych pojazdów. Pozwali oni również producenta systemów do diesli, firmę Robert Bosch; ona też będzie uczestniczyć w tych rozmowach — poinformował w sądzie mianowany przez sąd doradca, Ken Feinberg.
W lipcu FCA uzyskał od federalnego urzędu nadzoru zgodę na sprzedaż diesli rocznika 2017 po wyjściu na jaw większych emisji spalin w starszych modelach; kilka dni temu taką zgodę wydał organ z Kalifornii.
Prawnik FCA, Robert Giuffra oświadczył w sądzie, że jego firma jest pewna, iż będzie w stanie wprowadzić nowe oprogramowanie w modelach rocznika 2017, podobnie jak to zrobi w autach z lat 2014-16. Układy kontroli pracy silnika i emisji spalin w autach z 2-017 r. są identyczne jak w starszych wersjach — dodał.