W grę wchodzi nie tylko przelew gotówki, ale także np. załatwienie kredytu. W czasie rzeczywistym klient może sprawdzić swą zdolność kredytową, następnie wysłać wniosek i podpisać umowę z bankiem. Mało tego: za pośrednictwem internetu da się także używane Audi zarejestrować, a następnie zamówić jego dostawę prosto pod dom. Wystarczy jedno kliknięcie, by dealer Audi dokonał wszystkich formalności rejestracyjnych, z odbiorem i montażem tablic włącznie. Przy tym należąca do Audi AG platforma internetowa umożliwia dokonywanie transakcji przez całą dobę.
Jest tylko jeden problem: taką formę sprzedaży Audi uruchomiło na razie tylko w Niemczech. Właśnie ruszyła pilotażowa faza projektu z udziałem ok. siedemdziesięciu partnerów Audi na terenie Niemiec. Koncern zapowiada, że z początkiem przyszłego roku do programu dołączy kolejnych dwustu dealerów. – Jest dla nas priorytetem, by wdrożyć cyfrowe rozwiązanie obejmujące wszystkie etapy procesu sprzedaży, z którego mogą korzystać zarówno dealerzy, jak i ostateczni nabywcy – oznajmił Martin Wallenborn, szef projektu digitalizacji sprzedaży na terenie Niemiec.
Dla dealerów, którzy oferują używane Audi, platforma internetowa ma być kluczowym dodatkiem do samochodów znajdujących się w tradycyjnych punktach sprzedaży. Klienci mogą uzyskać dostęp do serwisu na dwa sposoby: z poziomu stron internetowych dealerów uczestniczących w projekcie lub poprzez centralny serwis Audi poświęcony wyłącznie samochodom używanym.
W Polsce używane Audi sprzedawane są przez dealerów marki w dedykowanym programie Audi Select Plus. Klienci mają możliwość zakupu samochodu używanego, który został kompleksowo sprawdzony (przebieg, pochodzenie) oraz poddany szczegółowej ocenie technicznej. Auta przechodzą szczegółową inspekcję, obejmującą sprawdzenie 117 punktów kontrolnych. W razie stwierdzenia jakichkolwiek wad lub usterek, poddawane są niezbędnym usprawnieniom, wykonywanym w autoryzowanych stacjach serwisowych. Wynik badania technicznego jest dołączany do dokumentacji pojazdu.
W programie Audi Select Plus sprzedawane są samochody z przebiegiem nie wyższym niż 150 tys. kilometrów, przy czym to przebieg autentyczny.