W trakcie Super Bowl, wydarzenia tak amerykańskiego, że w zasadzie bardziej już być amerykańskim nie można, swoje reklamy prezentowało wiele marek. Wśród nich znalazła się pomysłowa reklama Buicka z prezentowanymi w niej modelami Encore i Cascada. Problemem jest miejsce produkcji tych modeli, bo crossover Encore jest produkowany w Korei, a kabriolet Cascada montowany jest w Polsce.
Nie spodobało się to związkowcom. Na Twitterze zaatakowała za to General Motors, właściciela marki, Cindy Estrada, dyrektorka związku UAW (United Automobile, Aerospace and Agricultural Implement Workers of America).
Związek od dawna krytykował umowy o wolnym handlu zawierane przez rząd w Waszyngtonie, a sprzyjające przenoszeniu miejsc pracy poza USA. Obecny prezydent Donald Trump wielokrotnie domagał się już od koncernów samochodowych utrzymywania fabryk w obrębie USA, grożąc im w innym przypadku karnymi cłami i innymi problemami. Koncerny odpowiedziały na to zapowiedziami nowych inwestycji w fabryki w USA.