Japońska firma podała podczas niedawnego salonu samochodowego w Waszyngtonie, że model Clarity nowej generacji będzie kosztować ok. 60 tys. dolarów, a jego leasing niecałe 500 dolarów miesięcznie. Producent nie wymienił planowanej wielkości sprzedaży. Samochód pojawi się na rynku w Japonii za kilka miesięcy, w Stanach pod koniec roku, początkowo tylko w leasingu.

Jego płyta podłogowa zostanie użyta do wyprodukowania także nowego samochodu hybrydowego plug-in, który pojawi się w 2018 r. Honda spodziewa się, że do 2020 r. 20 proc. samochodów sprzedawanych w Stanach będzie miało napęd hybrydowy. W tym roku trafi tam na rynek hybryda Accord 2017.

Największym problemem z pojazdami na ogniwo paliwowe jest mało stacji z wodorem. Sprzedaż nowego Clarity zacznie się w niektórych salonach w hrabstwach Los Angeles i Orange, Sacramento i rejonie San Francisco. Honda nie przedstawiła szczegółów dotyczących oferowania tego samochodu w innych regionach USA.

Toyota zaczęła oferować w październiku w Kalifornii samochody napędzane wodorem, Hyundai wynajął swoje samochody na ogniwo paliwowe około 100 klientom. W obu przypadkach koszt leasingu wynosi 499 dolarów miesięcznie.

Toyota planuje sprzedaż na świecie 30 tys. pojazdów na ogniwo paliwowe do 2020 r., w bieżącym roku 2 tys.