Wynoszący po pięciu miesiącach ponad 17 procent wzrost liczby rejestracji nowych samochodów w Polsce wynika nie tylko z ożywienia na rynku, ale także z coraz atrakcyjniejszej oferty finansowej, pozwalającej zdobyć upatrzony model. Coraz częściej jest to nie hatchback, lecz SUV. W 2015 roku ich udział w europejskim rynku przekroczył 22 proc. i okazał się większy niż najpopularniejszych do tej pory hatchbacków.
W tym roku rejestracje SUV-ów powiększyły się o 24 proc. w stosunku do ubiegłego, ale koncerny samochodowe nie spodziewają się zmiany dynamiki. Do 2020 roku światowa sprzedaż wzrośnie o 30 proc w stosunku do 2015 roku. Na wszystkich rynkach klienci zakupią 21 mln SUV-ów. Podobnie jak w przypadku klasycznych nadwozi, najpopularniejsze modele będą w klasie kompaktowej.
Nic dziwnego, że cały czas pojawiają się nowe modele SUV-ów. W kilku rozmiarach ma je Porsche, podobnie jak Volkswagen. Pojawił się pierwszy taki model w historii marki Seat, premierę swojego przygotowuje również Škoda.
Trzy razy zero procent
SUV-y często wybierane są przez osoby prowadzące działalność gospodarczą, w tym mikrofirmy. Dla nich finansowanie jest równie ważne jak dla flotowych klientów. – Kredyt Moc Trzech Zer to oferta finansowania dla wszystkich kierowców, którzy pragną kupić nowego Seata – przekonuje dyrektor sprzedaży Seat Polska Wojciech Grzegorski. – Pracując nad tym rozwiązaniem chcieliśmy stworzyć ofertę maksymalnie prostą, która sprawi, że nasze auta staną się jeszcze bardziej przystępne cenowo, tak powstał Kredyt Moc Trzech Zer, który w skrócie można przetłumaczyć jako zero odsetek, zero prowizji oraz zero wkładu własnego – wylicza.
Kredytem objęta jest cała gama aut Seat, łącznie z nowym Seatem Ateca. To rozwiązanie powinno zainteresować klientów prywatnych. Dla klientów flotowych firma przygotowała rozwiązania leasingowe, takie jak Leasing Moc Niskich Kosztów lub Leasing Moc Niskich Rat. – Tym samym podążamy za globalnym trendem konsumenckim, który zmierza w stronę użytkowania auta raczej niż jego posiadania. Takie trendy są już bardzo silne w Europie Zachodniej, zaś i u nas mają już ogromny potencjał. Jesteśmy jako Grupa Volkswagen pionierami i ogromnymi zwolennikami takich rozwiązań – zapewnia Grzegorski.