Samochód na wyciągnięcie ręki

Kredyty z zerowym kosztem oprocentowania przyciągają nabywców do salonów.

Publikacja: 03.07.2016 23:36

SUV-y stanowią ponad jedną czwartą rynku i ich popularność cały czas rośnie. Na zdjęciu pierwszy tak

SUV-y stanowią ponad jedną czwartą rynku i ich popularność cały czas rośnie. Na zdjęciu pierwszy taki model Seata, nazwany Ateca

Foto: Seat

Wynoszący po pięciu miesiącach ponad 17 procent wzrost liczby rejestracji nowych samochodów w Polsce wynika nie tylko z ożywienia na rynku, ale także z coraz atrakcyjniejszej oferty finansowej, pozwalającej zdobyć upatrzony model. Coraz częściej jest to nie hatchback, lecz SUV. W 2015 roku ich udział w europejskim rynku przekroczył 22 proc. i okazał się większy niż najpopularniejszych do tej pory hatchbacków.

W tym roku rejestracje SUV-ów powiększyły się o 24 proc. w stosunku do ubiegłego, ale koncerny samochodowe nie spodziewają się zmiany dynamiki. Do 2020 roku światowa sprzedaż wzrośnie o 30 proc w stosunku do 2015 roku. Na wszystkich rynkach klienci zakupią 21 mln SUV-ów. Podobnie jak w przypadku klasycznych nadwozi, najpopularniejsze modele będą w klasie kompaktowej.

Nic dziwnego, że cały czas pojawiają się nowe modele SUV-ów. W kilku rozmiarach ma je Porsche, podobnie jak Volkswagen. Pojawił się pierwszy taki model w historii marki Seat, premierę swojego przygotowuje również Škoda.

Trzy razy zero procent

SUV-y często wybierane są przez osoby prowadzące działalność gospodarczą, w tym mikrofirmy. Dla nich finansowanie jest równie ważne jak dla flotowych klientów. – Kredyt Moc Trzech Zer to oferta finansowania dla wszystkich kierowców, którzy pragną kupić nowego Seata – przekonuje dyrektor sprzedaży Seat Polska Wojciech Grzegorski. – Pracując nad tym rozwiązaniem chcieliśmy stworzyć ofertę maksymalnie prostą, która sprawi, że nasze auta staną się jeszcze bardziej przystępne cenowo, tak powstał Kredyt Moc Trzech Zer, który w skrócie można przetłumaczyć jako zero odsetek, zero prowizji oraz zero wkładu własnego – wylicza.

Kredytem objęta jest cała gama aut Seat, łącznie z nowym Seatem Ateca. To rozwiązanie powinno zainteresować klientów prywatnych. Dla klientów flotowych firma przygotowała rozwiązania leasingowe, takie jak Leasing Moc Niskich Kosztów lub Leasing Moc Niskich Rat. – Tym samym podążamy za globalnym trendem konsumenckim, który zmierza w stronę użytkowania auta raczej niż jego posiadania. Takie trendy są już bardzo silne w Europie Zachodniej, zaś i u nas mają już ogromny potencjał. Jesteśmy jako Grupa Volkswagen pionierami i ogromnymi zwolennikami takich rozwiązań – zapewnia Grzegorski.

Ubezpieczenie i serwis można doliczyć

Kierownik salonu Dynamica w Myślenicach Tomasz Drzymała przyznaje, że oferta Moc Trzech Zer jest wybierana przez klientów, którym zależy na komfortowej racie miesięcznej bez konieczności wysokiej jednorazowej wpłaty na zakup samochodu gotówką. – Nie angażują swoich funduszy, a na dodatek nie płacą kosztów kredytu, bo nie jest on obciążony odsetkami – podkreśla kierownik salonu.

Kredyt można zaciągnąć na okres od 12 do 60 miesięcy. Wkład własny może wynosić 0 zł, ale może też sięgać nawet połowy ceny auta – wybór zależy od preferencji klienta. Do raty doliczane jest także roczne ubezpieczenie komunikacyjne oraz ubezpieczenie spłat, które zapewnia ich uregulowanie w razie utraty pracy i hospitalizacji nabywcy. Wówczas zobowiązania wobec banku pokryje ubezpieczyciel.

Na życzenie można także do rat doliczyć koszt pakietu serwisowego. – Jego wysokość zależy od przebiegu i zakresu obsługi, oferta jest elastycznie dopasowywana do potrzeb klienta – zaznacza Tomasz Drzymała.

Dodaje, że klienci najczęściej pytają o koszty kredytu. Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 5,63 proc. dla przykładowego auta kosztującego 62 055 zł, które klient nabył z wkładem własnym 18 617 zł. Koszt kredytu wynosi 0 zł, podobnie jak prowizja bankowa, jednak za składkę ubezpieczeniową nabywca zapłaci 2 935 zł, natomiast za ubezpieczenie komunikacyjne 1 862 zł.

W tym przykładzie umowa jest zawierana na 48 miesięcy, a całkowita kwota do zapłaty przez klienta to 48 236 zł, co daje wysokość miesięcznej raty 1 005 zł.

W ofercie jest także Kredyt Moc Niskich Rat, którego RRSO wynosi 9,65 proc., przy oprocentowaniu kredytu 3,99 proc.

Do wyboru także leasing

Tomasz Drzymała przyznaje, że najpopularniejszy wśród przedsiębiorców pozostaje leasing. – Jest to wygodny produkt, w którym najczęściej wybierany okres umowy to 3 lub 4 lata, a więc auto w leasingu cały czas objęte jest gwarancją, której udzielamy na 4 lata – wyjaśnia kierownik salonu.

Leasing w jednej racie może zawierać finansowanie, ubezpieczenia i serwis. – To najwygodniejsze rozwiązanie dla osób szukających komfortu i ceniących swój czas. Nie muszą o niczym pamiętać, mają zapewnione stałe koszty – tłumaczy Tomasz Drzymała. Dodaje, że wśród klientów szybko rośnie popularność leasingu z dużą wartością wykupu. – Klient ma zagwarantowany odkup samochodu przez Volkswagen Bank, u dilera, u którego dokonał zakupu samochodu. Dla użytkownika jest to bardzo wygodne i zdejmuje z niego konieczność myślenia o sprzedaży samochodu na rynku wtórnym – stwierdza kierownik salonu.

Leasing z wysoką wartością wykupu z ratą w wysokości 1 proc. ceny samochodu oferowany jest na modele Leon, Leon ST i Alhambra.

Opinia

Michał Dyc | Dyrektor Sprzedaży Detalicznej Volkswagen Financial Services

Po nowoczesne finansowanie sięga na polskim rynku coraz więcej klientów. Chętnie korzystają oni z ofert kredytu i leasingu, które pozwalają na co dzień jeździć nowym samochodem, płacąc przy tym niskie miesięczne raty, często z zerowym wkładem własnym, czyli bez konieczności zamrażania swoich środków. To przyjazne dla portfela i wygodne rozwiązania, ponieważ auto można wymieniać na nowe co kilka lat, nie zastanawiając się nad jego późniejszą odsprzedażą. Dodatkowo na poczucie komfortu nabywców wpływają dostępne pakiety serwisowe i oferta kompleksowych ubezpieczeń.

Mimo rosnącej roli nowoczesnego kredytu i leasingu, tradycyjne rozwiązania finansowe mają wciąż szerokie grono zwolenników. Oferta Seata 3×0% jest przykładem właśnie takich rozwiązań, dedykowanych dla nabywców szukających zasad finansowania, które dobrze znają, z którymi czują się oswojeni i korzystają z nich nie od dziś.

Jest to interesująca oferta także dla osób, które rozpatrują zakup samochodu za gotówkę. Teraz już mogą z tego zrezygnować – dzięki niskim kosztom finansowania Mocy Trzech Zer w Seat Financial Services – i wykorzystać swoje środki na inne cele.

Wynoszący po pięciu miesiącach ponad 17 procent wzrost liczby rejestracji nowych samochodów w Polsce wynika nie tylko z ożywienia na rynku, ale także z coraz atrakcyjniejszej oferty finansowej, pozwalającej zdobyć upatrzony model. Coraz częściej jest to nie hatchback, lecz SUV. W 2015 roku ich udział w europejskim rynku przekroczył 22 proc. i okazał się większy niż najpopularniejszych do tej pory hatchbacków.

W tym roku rejestracje SUV-ów powiększyły się o 24 proc. w stosunku do ubiegłego, ale koncerny samochodowe nie spodziewają się zmiany dynamiki. Do 2020 roku światowa sprzedaż wzrośnie o 30 proc w stosunku do 2015 roku. Na wszystkich rynkach klienci zakupią 21 mln SUV-ów. Podobnie jak w przypadku klasycznych nadwozi, najpopularniejsze modele będą w klasie kompaktowej.

Pozostało 87% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana