100 mln dolarów od GM dla właścicieli SUV

General Motors ogłosił wydanie kart debetowych albo przedłużenie gwarancji dla 146 tys. mieszkańców Ameryki Płn., posiadaczy nowych SUV oszukanych przez producenta co do ich zużycia paliwa.

Publikacja: 22.05.2016 09:17

100 mln dolarów od GM dla właścicieli SUV

Foto: Bloomberg

Program kompensat dotyczy ok. 135 tys. osób mieszkających w Stanach i 11 tys. w Kanadzie. Program nie będzie mieć wpływu na wyniki finansowe — zapewnił koncern. Pewien informator przekazał Reuterowi, że będzie to kosztować ok. 100 mln dolarów.

Większość kart debetowych będzie opiewać na 450-900 dolarów dla amerykańskich posiadaczy tych pojazdów i 1000-1300 dolarów kanadyjskich dla właścicieli w Kanadzie. Maksymalna suma zwrotu wynosi 1500 dolarów.

W środę media podały, że GM przygotowuje taki program po popełnieniu pomyłki przy wyliczaniu zużycia paliwa, podawanego na wywieszkach w samochodach wystawionych w salonach, co zmusiło go do zawieszenia sprzedaży ok. 60 tys. SUV rocznika 2016. Sprzedaż wznowiono po przekazaniu dealerom właściwych wywieszek informacyjnych.

– Chcemy by wszyscy nasi klienci mieli przyjemność z posiadania samochodu, więc przygotowaliśmy program pełnej i uczciwej kompensaty w prosty elastyczny i terminowy sposób — stwierdził rzecznik GM, Jim Cain.

Koncern wyjaśnił, że zawyżony zasięg o 1-2 mile na galon paliwa wynikł z błędnych wyliczeń, nie uwzględniających danych z testów nowego układu emisji spalin w SUV Chevrolet Traverse, GMC Arcadia i Buick Enclave z 2016 r.

Posiadacze tych pojazdów mogą wybrać kartę debetową albo przedłużenie warunków gwarancji o 48 miesięcy albo o 60 tys. mil (100 tys. km). Klienci posiadający te pojazdy w leasingu otrzymają karty debetowe pre-paid.

GM sprzedał dalsze 40 tys. tych SUV firmom rent-a-car, klientom flotowym i władzom. Z nimi ustali indywidualnie warunki kompensaty.

Program kompensat dotyczy ok. 135 tys. osób mieszkających w Stanach i 11 tys. w Kanadzie. Program nie będzie mieć wpływu na wyniki finansowe — zapewnił koncern. Pewien informator przekazał Reuterowi, że będzie to kosztować ok. 100 mln dolarów.

Większość kart debetowych będzie opiewać na 450-900 dolarów dla amerykańskich posiadaczy tych pojazdów i 1000-1300 dolarów kanadyjskich dla właścicieli w Kanadzie. Maksymalna suma zwrotu wynosi 1500 dolarów.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana