INFINITI Q60 – piękno dynamiki

Pojawił się zaledwie przed rokiem. Dla jednych stał się miłością od pierwszego wejrzenia, dla drugich (i pozostałych) nie tylko perełką neoromantycznego motoryzacyjnego stylu, ale też technologicznym cackiem dającym niesamowitą frajdę z jazdy. Nie sposób przejść (i przejechać) obok niego obojętnie.

Publikacja: 29.09.2017 13:09

INFINITI Q60 – piękno dynamiki

Foto: moto.rp.pl

INFINITI Q60 jest sportowym coupé, które łączy ekspresyjne wzornictwo z dynamiką i ekscytującymi parametrami jazdy. Jego sylwetka, emanująca pełną mocy elegancją, zachwyca śmiałymi proporcjami i liniami przypominającymi naprężone mięśnie sportowca. Już sam zadziorny wygląd Q60 sugeruje, że auto podniesie poziom adrenaliny do cudownie przyjemnego poziomu, zaś niżej umieszczony środek ciężkości pozytywnie wpłynie na dynamikę jazdy. Zapewnia to między innymi całkiem nowy trzylitrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem, a także ulepszony adaptacyjny układ kierowniczy oraz elektronicznie sterowane zawieszenie.

Nowa jednostka napędowa została opracowana z myślą oddania do dyspozycji kierowcy mocy 405 koni mechanicznych i jednego z najlepszych w klasie sportowych coupé premium stosunków mocy do wydajności. Q60 z tym silnikiem wyposażony jest w inteligentny system napędu na wszystkie koła (AWD) z przewagą transferu na tylną oś (rear-biased), dzięki czemu, zapewniając stabilność na drodze i lepsze trzymanie się nawierzchni w warunkach słabej przyczepności, daje radość sportowej jazdy.

http://www.blog.infinitipolska.com.pl/2017/05/24/infiniti-q60-3-0-v6-twinturbo-405km-awd/

Model jest dostępny także w wersji z czterocylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 2,0 litra i mocy 211 KM. W tej wersji moc jest kierowana na tylną oś, zapewniając dynamikę jazdy i pełnię tylnonapędowej frajdy. 

INFINITI Q60 jest wyposażony w siedmiobiegową przekładnię automatyczną, z krótkimi przełożeniami, co pozwala na dynamiczne przyspieszanie. System adaptacyjnej kontroli przełożeń (ASC – Adaptive Shift Control) za pomocą czujnika przyspieszenia poprzecznego usprawnia wybór biegu, aby dostosować go do zmian na drodze, takich jak podjazdy czy zakręty. ASC monitoruje zachowania kierowcy i dostosowuje zmiany biegów do jego preferencji zawartych w informacji zwrotnej.

Q60 dostarcza kierowcy naprawdę ekscytujących sportowych wrażeń, również za sprawą unikalnej równowagi komfortu jazdy i zwinności samochodu. Dodatkowym atutem modelu jest nowe, elektronicznie sterowane zawieszenie dynamiczne (Dynamic Digital Suspension), które zapewnia najlepszą w klasie reakcję na ruchy kierownicą oraz zwrotność, a równocześnie podnosi komfort jazdy.

Precyzja i komfort kierowania samochodem oraz doskonałe przekazywanie informacji zwrotnej z drogi to efekt zastosowania w Q60 pionerskiego systemu bezpośredniego kierowania adaptacyjnego Infiniti (DAS – Direct Adaptive Steering™) drugiej generacji. Przełącznik trybu jazdy (DMS – Drive Mode Selector), umożliwia kierowcy personalizowanie i precyzyjne dopasowywanie reakcji i odczuwania układu kierowniczego do okresowych potrzeb i własnych preferencji.

INFINITI Q60 cieszy wieloma elementami – technologiami bezpieczeństwa, systemami wsparcia kierowcy, multimedialnym systemem informacji i rozrywki InTuition, trzynastogłośnikowym zestawem audio Bose® Performance Series, systemem redukcji hałasu, jonizatorem powierza, etc., etc. – i cieszyć może długo, również z uwagi na ponadczasową sylwetkę, która będzie lśniła dłużej od aut innych producentów. A lśnić będzie dłużej także dzięki zastosowaniu samonaprawiającej się powłoki lakierniczej, której niestraszne rysy, ryski i zadrapania.

http://www.blog.infinitipolska.com.pl/2017/05/24/infiniti-q60-3-0-v6-twinturbo-405km-awd/

INFINITI Q60 jest sportowym coupé, które łączy ekspresyjne wzornictwo z dynamiką i ekscytującymi parametrami jazdy. Jego sylwetka, emanująca pełną mocy elegancją, zachwyca śmiałymi proporcjami i liniami przypominającymi naprężone mięśnie sportowca. Już sam zadziorny wygląd Q60 sugeruje, że auto podniesie poziom adrenaliny do cudownie przyjemnego poziomu, zaś niżej umieszczony środek ciężkości pozytywnie wpłynie na dynamikę jazdy. Zapewnia to między innymi całkiem nowy trzylitrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem, a także ulepszony adaptacyjny układ kierowniczy oraz elektronicznie sterowane zawieszenie.

Pozostało 81% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana