Rejestracja pojazdów największego na świecie producenta włącznie z Audi i Porsche zwiększyła się w październiku o 8,2 proc. do 940 800 samochodów dając po 10 miesiącach wzrost o 3,2 proc. do 8,75 mln. — Ostatnio wszystkie marki osiągały duży wzrost — powiedział Müller na spotkaniu z załogą w Wolfsburgu — i wierzę, że także ostatnie dwa miesiące potwierdzą tę mocną tendencję. I że będziemy mogli zakończyć 2017 rok nowym rekordem.
W 2016 r., w pierwszym pełnym roku po Dieselgate sprzedaż Volkswagena zwiększyła się o 3,8 proc. do rekordowych 10,3 mln pojazdów dzięki ożywieniu w Europie i dwucyfrowemu wzrostowi w Chinach.
Prezes krytycznie ocenił działania grupy w zakresie poprawy księgowości i przejrzystości. — Postępy w kwestii zmiany kultury korporacyjnej są nadal zbyt małe — stwierdził, bez konkretów. — W wielu miejscach działamy zbyt wolno, zbyt biurokratycznie i zbyt hierarchicznie.
Szef marki VW, Herbert Diess, który często kłócił się ze związkami zawodowymi o cięcie kosztów, powiedział dziennikowi „Handelsblatt”, że różnice zdań utrzymują się nadal po ciężko uzgodnionym planie ożywienia marki. — Jesteśmy podzieleni w opinii, jak szybko powinno dojść do reform — stwierdził.
Kara w w Holandii
Holenderski urząd ochrony konsumentów i rynku ACM ukarał Volkswagena grzywną 450 tys. euro za wprowadzenie w błąd konsumentów, którzy kupili jego diesle w latach 2009-15. Urząd wyjaśnił, że orzekł maksymalną karę za stosowanie przez VW oszukańczych rozwiązań zakłamujących emisję spalin i za reklamowanie pojazdów jako przyjaznych dla środowiska.