Mniejszy zysk Daimlera

Daimler zmniejszył w I kwartale zysk operacyjny i 9 proc. mimo rekordowej sprzedaży w Chinach, która nie pokryła kosztów premiery nowego Mercedesa klasy E i ujemnych wahań kursowych.

Publikacja: 24.04.2016 12:31

Zysk operacyjny przed opodatkowaniem i kosztami finansowymi EBIT z działalności przemysłowej zmalał do 2,68 mld euro z 2,93 mld rok wcześniej i był nieco lepszy od 2,6 mld przewidywanych przez analityków. Na ten wynik wpłynęła strata 222 mln euro z powodu niekorzystnych zmian kursów walut i odpis 244 mln euro na deprecjację udziału Daimlera w spółce z chińskim partnerem BAIC Motor.

Zysk netto zmalał o 32 proc. do 1,4 mld euro z 2,05 mld rok wcześniej (analitycy liczyli na 1,7 mld), a obroty wzrosły o 2 proc. do 35 mld dzięki łącznej sprzedaży wszystkich rodzajów pojazdów do 683 885 (+7 proc.).

Firma wyjaśniła, że spadek zysku nie oznacza trwalej tendencji w sektorze, a wynikała z kosztów związanych z wprowadzeniem na rynek nowej klasy E luksusowych sedanów wyposażonych w nowe technologie wspomagające kierowcę. Daimler zwiększył ponadto nakłady na nowe wyroby i technologie, które później powinny przełożyć się na wieksze zyski. Dyrektor finansowy Bodo Übber wyjaśnił, że firma spodziewa się lepszego II półrocza, kiedy rozkręci się sprzedaż samochodów klasy E.

Marża Mercedes-Benz Cars zmalała do 7,1 z 9,2 proc. Sprzedaż tego działu w Chinach, najbardziej rentowna w całej grupie, skoczyła o 36,4 proc. dając w całym kwartale liczbę 483 487 samochodów, więcej od BMW z liczbą 478 743 i Audi z 455 750.

Niemiecka grupa podała ponadto, że prowadzi wewnętrzne postępowanie wyjaśniające ws. procedury certyfikacji testów na emisję spalin w Stanach na prośbę amerykańskiego rządu. Rzecznik Daimlera Han Tjan wyjaśnił, że zwrócił się o to resort sprawiedliwości. Dyrektor Bodo Übber odmówił podczas ogłaszania bilansu kwartalnego udzielenia szczegółów o tym śledztwie.

Zysk operacyjny przed opodatkowaniem i kosztami finansowymi EBIT z działalności przemysłowej zmalał do 2,68 mld euro z 2,93 mld rok wcześniej i był nieco lepszy od 2,6 mld przewidywanych przez analityków. Na ten wynik wpłynęła strata 222 mln euro z powodu niekorzystnych zmian kursów walut i odpis 244 mln euro na deprecjację udziału Daimlera w spółce z chińskim partnerem BAIC Motor.

Zysk netto zmalał o 32 proc. do 1,4 mld euro z 2,05 mld rok wcześniej (analitycy liczyli na 1,7 mld), a obroty wzrosły o 2 proc. do 35 mld dzięki łącznej sprzedaży wszystkich rodzajów pojazdów do 683 885 (+7 proc.).

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką