Dalsze 2,6 mln diesli VW do naprawy

Volkswagen otrzymał od władz niemieckich zgodę na naprawę silników Diesla 1,6 l, co pozwali mu objąć akcją przywoławczą dalsze 2,6 mln samochodów.

Publikacja: 05.11.2016 14:13

Dalsze 2,6 mln diesli VW do naprawy

Foto: Bloomberg

Zezwolenie wydane przez Federalny Urząd Motoryzacji KBA dotyczy całej Europy, gdzie grupa musi zmienić oprogramowanie w 8,5 mln pojazdów na 11 mln na całym świecie. KBA zatwierdził wcześniej rozwiązania techniczne dla silników 1,2 i 2,0 znajdujących się w 5,6 mln samochodów. Tam wystarczyło uaktualnić oprogramowanie, w siniakach 1,6 typu EA-189 trzeba dodatkowo zainstalować siatkę przy filtrze powietrza.

VW podtrzymuje swoje zdanie

Grupa oświadczyła odrębnie, że „oprogramowanie zainstalowane w pojazdach z dieslami EA-189 nie jest zdaniem VW bezprawnym urządzeniem zakłamującym według prawa europejskiego. Sprawność systemu dezaktywacji emisji nie zmaleje w tych pojazdach, co byłoby przesłanką istnienia takiego urządzenia w sensie prawnym”.

Taką opinią naraził się na krytykę władz Dolnej Saksonii, drugiego największego udziałowca. Urząd premiera tego kraju związkowego, Stephana Weila stwierdził, że jest bezsporne to, iż oprogramowanie obniżyło poziom tlenków azotu mierzony podczas kontroli wobec emisji w normalnych warunkach drogowych.

— Takie manipulacyjne działanie jest nie do wybaczenia w opinii premiera, niezależnie od tego, czy oprogramowanie jest legalne ze względu na rożne krajowe ustawodawstwa — oświadczyła rzeczniczka tego biura.

VW uważa, że oprogramowanie jest zgodne z prawem europejskim, ale będzie w dalszym ciągu wykonywać polecenia KBA i reperować samochody w geście dobrej woli.

– Kierując się szczególnym interesem konsumentów VW chce konstruktywnie współpracować z organami nadzoru i z Federalnym Urzędem Motoryzacji. Tej współpracy nie powinna zakłócić sporna dyskusja — oświadczył VW.

Grupa zaprzeczyła również twierdzeniom urzędu ochrony środowiska i innych grup nacisku, że tlenki azotu są szkodliwe dla ludzkiego zdrowia i środowiska.

Postęp z silnikami 3-litrowymi

Volkswagen poczynił istotne postępy w dojściu do porozumienia ws. silników 3,0 — stwierdził sędzia Charles Breyer. Sprawa dotyczy 85 tys. samochodów w USA.

1 grudnia na sesji sądu w San Francisco sędzia zapoznam się z raportem o stanie rozmów VW z władzami USA, jest dużym optymistą, że dojdzie do ugody.

VW zaproponował wcześniej w tym roku techniczne rozwiązania dla Porsche, Audi i większych aut VW, intensywnie rozmawia z władzami federalnymi i Kalifornii. Istnieje możliwość odkupienia co najmniej 21 tys. starszych VW Touareg i Audi Q7 oraz naprawienie pozostałych ok. 60 tys. nowszych, o ile zgodzi się strona amerykańska.

Wśród nie rozwiązanych dotąd kwestii jest sposób wypłaty kompensat właścicielom pojazdów z silnikami 3,0.

Zezwolenie wydane przez Federalny Urząd Motoryzacji KBA dotyczy całej Europy, gdzie grupa musi zmienić oprogramowanie w 8,5 mln pojazdów na 11 mln na całym świecie. KBA zatwierdził wcześniej rozwiązania techniczne dla silników 1,2 i 2,0 znajdujących się w 5,6 mln samochodów. Tam wystarczyło uaktualnić oprogramowanie, w siniakach 1,6 typu EA-189 trzeba dodatkowo zainstalować siatkę przy filtrze powietrza.

VW podtrzymuje swoje zdanie

Pozostało 84% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje