Kolejna generacja tego udanego samochodu jest obszerniejsza, bardziej komfortowa, lżejsza i napakowana technicznymi nowinkami. Samochód zostanie oficjalnie pokazany na salonie w Genewie w marcu przyszłego roku.
Wygodniejsza, nowocześniejsza
Nowa Insignia opiera się na zupełnie nowej architekturze pojazdu. Rozstaw osi wydłużono o 92 mm, co przekłada się na przestronniejsze wnętrze. Odczują to zwłaszcza pasażerowie podróżujący z tyłu. Projektanci nadali Insignii Grand Sport sportowe proporcje, dzięki którym samochód optycznie wydaje się jeszcze dłuższy i szerszy niż jest w rzeczywistości. Podobnie jak w przypadku Opla Astry, przy projektowaniu nowej Insignii wiele uwagi poświęcono wydajności. Ulepszona konstrukcja nadwozia oraz zastosowanie lżejszych materiałów pozwoliły zmniejszyć masę pojazdu o 175 kilogramów. Zastosowano nowe rozwiązania techniczne, jak napęd na wszystkie koła z systemem wektorowania momentu obrotowego czy nową ośmiobiegową przekładnię automatyczną.
Auto jest wyposażone w szereg rozwiązań, dzięki którym prowadzenie pojazdu jest znacznie bezpieczniejsze oraz bardziej komfortowe. Wykorzystując doświadczenia z matrycowym systemem oświetlenia adaptacyjnego LED zastosowanym w Astrze, inżynierowie Opla opracowali drugą generację systemu oświetlenia drogi przeznaczoną do Insignii. Reflektory w tym samochodzie reagują szybciej, działają z większą precyzją i świecą z większą mocą, a wiązka świateł drogowych ma zasięg do 400 metrów. Do tego dochodzi asystent pasa ruchu z funkcją automatycznej korekty toru jazdy, nowy wyświetlacz Head-up oraz kamery zapewniające widok wokół całego pojazdu. W aucie nie zabrakło systemu multimedialnego i opcji łączności najnowszej generacji oraz osobistego opiekuna kierowcy Opel OnStar.
Sportowy wygląd
Mimo że długość pojazdu (4897 mm) zwiększyła się minimalnie w porównaniu z poprzednikiem, samo nadwozie jest lżejsze o około 60 kilogramów. W sumie nowa generacja waży aż o 175 kilogramów mniej niż poprzednia. Rozstaw osi w nowej architekturze podwozia został wydłużony o 92 milimetry, przednie i tylne zwisy skrócono, a rozstawy kół poszerzono o 11 milimetrów. W ten sposób Insignia Grand Sport zyskała proporcje zbliżone do samochodu wyższej klasy z tylnym napędem. Z kolei linia dachu znajdująca się o 29 milimetrów niżej podkreśla dynamikę atletycznej i eleganckiej sylwetki typowej dla coupe.
Wyrazisty grill i wąskie reflektory wizualnie poszerzają przód, nadając mu zdecydowany charakter. Krata wlotu powietrza jest osadzona niżej w porównaniu z dotychczasowym modelem, co podkreśla solidność sylwetki. Nowa Insignia Grand Sport ma przy tym współczynnik oporu aerodynamicznego 0,26, który należy do najniższych w tej klasie pojazdów. Kontur szyb bocznych jest zaznaczony tylko górną, chromowaną listwą, a typowa dla nadwozia coupa linia dachu optycznie obniża samochód. Z tyłu proste linie w połączeniu z charakterystycznymi światłami LED z motywem podwójnego skrzydła sprawiają, że samochód wygląda na szerszy niż w rzeczywistości. Nowo zaprojektowane centralne światło stop w technologii LED jest zintegrowane z krawędzią dachu. – Chcieliśmy, aby nowa Insignia Grand Sport była postrzegana, zarówno w proporcjach, jak i w detalach, jako ekskluzywny samochód wyróżniający się jakością – powiedział Mark Adams, wiceprezes ds. projektowania w europejskim oddziale firmy Opel.