Opel pokazuje nową limuzynę marki

Opel po raz pierwszy zaprezentował w środę rano zdjęcia i szczegóły nowego flagowy modelu marki. Opel Insignia Grand Sport jest następcą Insignii pierwszej generacji, która do tej pory znalazła blisko 900 tys. nabywców.

Publikacja: 07.12.2016 10:51

Opel pokazuje nową limuzynę marki

Foto: www.opel.com

Kolejna generacja tego udanego samochodu jest obszerniejsza, bardziej komfortowa, lżejsza i napakowana technicznymi nowinkami. Samochód zostanie oficjalnie pokazany na salonie w Genewie w marcu przyszłego roku.

Wygodniejsza, nowocześniejsza

Nowa Insignia opiera się na zupełnie nowej architekturze pojazdu. Rozstaw osi wydłużono o 92 mm, co przekłada się na przestronniejsze wnętrze. Odczują to zwłaszcza pasażerowie podróżujący z tyłu. Projektanci nadali Insignii Grand Sport sportowe proporcje, dzięki którym samochód optycznie wydaje się jeszcze dłuższy i szerszy niż jest w rzeczywistości. Podobnie jak w przypadku Opla Astry, przy projektowaniu nowej Insignii wiele uwagi poświęcono wydajności. Ulepszona konstrukcja nadwozia oraz zastosowanie lżejszych materiałów pozwoliły zmniejszyć masę pojazdu o 175 kilogramów. Zastosowano nowe rozwiązania techniczne, jak napęd na wszystkie koła z systemem wektorowania momentu obrotowego czy nową ośmiobiegową przekładnię automatyczną.

Auto jest wyposażone w szereg rozwiązań, dzięki którym prowadzenie pojazdu jest znacznie bezpieczniejsze oraz bardziej komfortowe. Wykorzystując doświadczenia z matrycowym systemem oświetlenia adaptacyjnego LED zastosowanym w Astrze, inżynierowie Opla opracowali drugą generację systemu oświetlenia drogi przeznaczoną do Insignii. Reflektory w tym samochodzie reagują szybciej, działają z większą precyzją i świecą z większą mocą, a wiązka świateł drogowych ma zasięg do 400 metrów. Do tego dochodzi asystent pasa ruchu z funkcją automatycznej korekty toru jazdy, nowy wyświetlacz Head-up oraz kamery zapewniające widok wokół całego pojazdu. W aucie nie zabrakło systemu multimedialnego i opcji łączności najnowszej generacji oraz osobistego opiekuna kierowcy Opel OnStar.

Sportowy wygląd

Mimo że długość pojazdu (4897 mm) zwiększyła się minimalnie w porównaniu z poprzednikiem, samo nadwozie jest lżejsze o około 60 kilogramów. W sumie nowa generacja waży aż o 175 kilogramów mniej niż poprzednia. Rozstaw osi w nowej architekturze podwozia został wydłużony o 92 milimetry, przednie i tylne zwisy skrócono, a rozstawy kół poszerzono o 11 milimetrów. W ten sposób Insignia Grand Sport zyskała proporcje zbliżone do samochodu wyższej klasy z tylnym napędem. Z kolei linia dachu znajdująca się o 29 milimetrów niżej podkreśla dynamikę atletycznej i eleganckiej sylwetki typowej dla coupe.

Wyrazisty grill i wąskie reflektory wizualnie poszerzają przód, nadając mu zdecydowany charakter. Krata wlotu powietrza jest osadzona niżej w porównaniu z dotychczasowym modelem, co podkreśla solidność sylwetki. Nowa Insignia Grand Sport ma przy tym współczynnik oporu aerodynamicznego 0,26, który należy do najniższych w tej klasie pojazdów. Kontur szyb bocznych jest zaznaczony tylko górną, chromowaną listwą, a typowa dla nadwozia coupa linia dachu optycznie obniża samochód. Z tyłu proste linie w połączeniu z charakterystycznymi światłami LED z motywem podwójnego skrzydła sprawiają, że samochód wygląda na szerszy niż w rzeczywistości. Nowo zaprojektowane centralne światło stop w technologii LED jest zintegrowane z krawędzią dachu. – Chcieliśmy, aby nowa Insignia Grand Sport była postrzegana, zarówno w proporcjach, jak i w detalach, jako ekskluzywny samochód wyróżniający się jakością – powiedział Mark Adams, wiceprezes ds. projektowania w europejskim oddziale firmy Opel.

Komfortowe wnętrze

Jak każdy model Opla, Insignia zapewnii dostęp do rozrywki i kompleksową łączność za pośrednictwem systemów multimedialnych z najnowszymi interfejsami Apple CarPlay i Android Auto. Oprócz integracji smartfona z pokładowym systemem multimedialnym, będzie można go teraz ładować bezprzewodowo. Wraz z nową Insignią wprowadzona zostanie nowa usługa osobistego asystenta, w ramach której doradca systemu OnStar będzie mógł np. pomóc w rezerwacji hotelu.

W nowym flagowcu marki znajdą się fotele z atestem AGR (Aktion Gesunder Rücken – kampanii na rzecz zdrowych pleców. Zastosowano w nich połączenie elektrycznego ustawiania bocznych segmentów fotela oraz funkcji masażu, pamięci i wentylacji. Wszystkie te elementy można regulować na wiele sposobów. Z kolei pasażerowie podróżujący z tyłu będą mieć do dyspozycji ogrzewanie skrajnych siedzeń.

Na polskim rynku dotychczasowy model Insignii był chętnie kupowany przez firmy, stając się jednym z najpopularniejszych samochodów flotowych średniej klasy.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką