Poduszki powietrzne w samochodach wyprodukowanych przed 11 grudnia 2015 mogą mieć wadliwy moduł kontrolny — wyjaśniła firma z Monachium i dodała, że nie jest jej znany żaden przypadek nieaktywacji poduszki.

— To posunięcie czysto zapobiegawcze, z ostrożności — stwierdził rzecznik firmy i dodał, że dotychczas wyprodukowano 47 tys. samochodów serii 7 w najnowszej wersji. Dostawcą elementu z usterką był Continental.

Amerykański Urząd Bezpieczeństwa Transportu Drogowego NHTSA podał na swym portalu, że BMW objął  akcją w Stanach 6110 samochodów. W Niemczech zostanie naprawione 2600 aut, w Chinach 4700 — dodał BMW. Bezpłatna wymiana potrwa do 4 godzin w stacjach serwisowych. Amerykańscy właściciele tych aut dostaną w maju zawiadomienia o terminie wymiany wadliwego elementu.