Nowa witryna VW sprzedaży używanych samochodów

Dział finansowy Volkswagena uruchomił nową witrynę internetową handlu używanymi samochodami w Niemczech, by podwoić portfel swych umów kredytowych, leasingu i ubezpieczeń do 30 mln w 2025 r.

Publikacja: 26.10.2017 18:12

Nowa witryna VW sprzedaży używanych samochodów

Foto: Bloomberg

VW Financial Services utworzył witrynę HeyCar, która będzie oferować używane samochody o wyższej marży i będzie nakierowana na niemiecki wtórny rynek pojazdów, na którym 95 proc. transakcji online zawierano dotąd za pośrednictwem mobile.de i autoscout24.de.

Zdaniem niektórych analityków grupa wzmacnia strategię handlu używanymi samochodami z powodu malejącej wartości odsprzedanej diesli w Niemczech. Czerwcowy raport firmy Schwacke, niemieckiego działu firmy z informacjami o cenach Autovista Group wykazał rosnące zainteresowanie używanymi pojazdami benzynowymi, przy spadku w tym roku ogólnej wartości rezydualnej wartości diesli.

Szef działu sprzedany samochodów w VW Financial Services, Christian Dahlheim stwierdził jednak, że premiera HeyCar nie ma absolutni nic wspólnego ze spadkiem wartości odsprzedażnej diesli.

HeyCar uruchomiona na początku października ma już w swym zbiorze 50 tys. samochodów, do przyszłego roku chce go potroić. Docelowo chce dojść do 300 tys. pozycji – stwierdził Dahlheim i podał przykład 1,2 notowań w mobile.de. – Chcemy rosnąć i przejmować nowe segmenty rynku konsumenckiego – powiedział z kolei prezes VW Leasing, Anthony Bandmann

W odróżnieniu od konkurencyjnych witryn, HeyCar będzie prowadzona przez nowo utworzoną  spółkę Mobility Trader GmbH, nie będzie zamieszczać reklam, będzie też dostępna dla dealerów innych marek – podał Dahlheim.

Z pięcioma markami samochodów osobowych VW, Audi, Porsche, Skoda i Seat grupa VW kontroluje 40 proc. wtórnego rynku w   Niemczech.

VW Financial Services utworzył witrynę HeyCar, która będzie oferować używane samochody o wyższej marży i będzie nakierowana na niemiecki wtórny rynek pojazdów, na którym 95 proc. transakcji online zawierano dotąd za pośrednictwem mobile.de i autoscout24.de.

Zdaniem niektórych analityków grupa wzmacnia strategię handlu używanymi samochodami z powodu malejącej wartości odsprzedanej diesli w Niemczech. Czerwcowy raport firmy Schwacke, niemieckiego działu firmy z informacjami o cenach Autovista Group wykazał rosnące zainteresowanie używanymi pojazdami benzynowymi, przy spadku w tym roku ogólnej wartości rezydualnej wartości diesli.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana