VW Financial Services utworzył witrynę HeyCar, która będzie oferować używane samochody o wyższej marży i będzie nakierowana na niemiecki wtórny rynek pojazdów, na którym 95 proc. transakcji online zawierano dotąd za pośrednictwem mobile.de i autoscout24.de.
Zdaniem niektórych analityków grupa wzmacnia strategię handlu używanymi samochodami z powodu malejącej wartości odsprzedanej diesli w Niemczech. Czerwcowy raport firmy Schwacke, niemieckiego działu firmy z informacjami o cenach Autovista Group wykazał rosnące zainteresowanie używanymi pojazdami benzynowymi, przy spadku w tym roku ogólnej wartości rezydualnej wartości diesli.
Szef działu sprzedany samochodów w VW Financial Services, Christian Dahlheim stwierdził jednak, że premiera HeyCar nie ma absolutni nic wspólnego ze spadkiem wartości odsprzedażnej diesli.
HeyCar uruchomiona na początku października ma już w swym zbiorze 50 tys. samochodów, do przyszłego roku chce go potroić. Docelowo chce dojść do 300 tys. pozycji – stwierdził Dahlheim i podał przykład 1,2 notowań w mobile.de. – Chcemy rosnąć i przejmować nowe segmenty rynku konsumenckiego – powiedział z kolei prezes VW Leasing, Anthony Bandmann
W odróżnieniu od konkurencyjnych witryn, HeyCar będzie prowadzona przez nowo utworzoną spółkę Mobility Trader GmbH, nie będzie zamieszczać reklam, będzie też dostępna dla dealerów innych marek – podał Dahlheim.