Lider polskiego rynku

Sprzedaż ratalna ułatwia klientom indywidualnym dostęp do nowych samochodów.

Publikacja: 23.11.2015 15:27

Z fabryk Škody wyjechało 5 mln Octavii, która jest najpopularniejszym modelem marki

Z fabryk Škody wyjechało 5 mln Octavii, która jest najpopularniejszym modelem marki

Foto: Rzeczpospolita, Robert Przybylski RP Robert Przybylski

Od wielu lat liderem polskiego rynku pozostaje Škoda. Jednym z najważniejszych i najpopularniejszych modeli marki jest Octavia. Od początku produkcji w 1996 roku nabywcy na wszystkich rynkach zakupili 5 mln tych aut. 19 lat po debiucie to nadal najpopularniejszy model w naszym kraju. W 2012 r. marka wprowadziła trzecią generację Octavii, z atrakcyjnym, chwalonym przez nabywców wyposażeniem i stylistyką.

Na 36,1 tys. Škód zarejestrowanych w Polsce w pierwszych dziesięciu miesiącach tego roku niemal co trzecia to Octavia z wynikiem ponad 11,4 tys. W tej liczbie nabywcy indywidualni zarejestrowali ponad 2 tys. Octavii.

Dla porządku warto zauważyć, że nabywcy indywidualni kupili w tym samym okresie 101 tys. nowych aut osobowych, czyli 35 proc. spośród wszystkich zarejestrowanych.

Klienci lubią auta duże i wygodne

Klienci indywidualni, choć – jak wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego – kupują mniejsze auta od nabywców flotowych, to jednak zwracają uwagę na przestronność wnętrza i jakość wyposażenia. – Nowa Octavia ma dużo miejsca na nogi i pojemny bagażnik – uważa Jan Andrzejewski z Warszawy. Bagażnik wersji sedan ma pojemność 590 litrów, a kombi 610 litrów. Andrzejewski wskazuje, że samochód ma również dobre zabezpieczenia w razie wypadku, w tym siedem lub dziewięć poduszek powietrznych. – Zależało mi na reflektorach biksenonowych z dziennymi światłami LED, podoba mi się także funkcja rozpoznawania znaków, bo nie zawsze zwracam uwagę, gdzie zaczyna się lub kończy teren zabudowany – dodaje nabywca. Octavia jako jeden z niewielu modeli w segmencie ma nawet hamulce antykolizyjne, czyli system zapobiegający dalszym zderzeniom po wypadku.

Zainteresowanie wyższymi wersjami potwierdzają sprzedawcy. – Najczęściej klienci indywidualni decydują się na wersję Ambition lub Style. Model Octavii w wariancie wyposażenia podstawowego wybierany jest bardzo rzadko – zapewnia Magdalena Wojtaszek z Auto Wimar, autoryzowanego salonu i serwisu Škoda Auto nr 17. – Klienci indywidualni pytają o wersje wyposażenia, które zapewniają komfort podróżowania. Często wybierają światła ksenonowe, które mają ledowe światła do jazdy dziennej, zamawiają climatronic dwustrefowy oraz tempomat – wylicza przedstawicielka salonu.

Z praktyki salonów wynika, że klienci indywidualni wolą silniki benzynowe, głównie 1,4 TSI/150 KM. – Obserwujemy również coraz większe zainteresowanie automatyczną skrzynią biegów DSG – podkreśla Wojtaszek.

Firmy nadal zdecydowanie częściej wybierają auta z silnikiem Diesla 1,6 TDI/110KM i 2,0 TDI/150KM. Przedsiębiorcy, podobnie jak nabywcy indywidualni, wybierają bogatsze wersje, np. Ambition lub Style.

Octavia oferowana jest także w wersjach z napędem 4×4 (w tym o podniesionym zawieszeniu Octavia Scout) oraz w najszybszej wersji w historii modelu: RS 230.

Finansowanie ważne jak wyposażenie

Klienci indywidualni zdecydowanie częściej od firmowych korzystają z finansowania Volkswagen Bank Polska. – Dużym zainteresowaniem cieszą się oferta promocyjna kredyt 50/50 oraz Škoda Kredyt Niskich Rat. Kupując nowy samochód, otrzymujemy gwarancję mobilności na dwa lata z możliwością przedłużenia na kolejne lata – podkreśla Wojtaszek.

W ofercie Škoda Kredyt Niskich Rat nabywca korzysta z samochodu przez cztery lata, spłacając jedynie utratę wartości pojazdu, jaka w tym czasie nastąpi. Po zakończeniu umowy nabywca może wykupić auto na stałe lub oddać je dilerowi.

Dla przykładu obliczmy raty za Škodę octavię sedan 1,4 TSI o mocy 140 KM z 6-stopniową manualną skrzynią biegów, 16-calowymi kołami, hamulcem antykolizyjnym oraz pakietem amazing, zawierającym climatronic, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, tempomat, tylne światła LED, radio Bolero i lusterko wsteczne z czujnikiem wilgotności. Auto wycenione jest na 79 250 zł (do ceny doliczamy 2 tys. zł dopłaty za srebrny lakier, pakiet amazing za 2500 zł i 400 zł za pełnowymiarowe koło zapasowe z podnośnikiem i kluczem do kół oraz odliczamy 1900 zł rabatu). W przypadku skorzystania z finansowania Škoda Kredyt Niskich Rat, zakładając, że roczny przebieg nie przekroczy 20 tys. km, a okres trwania umowy wyniesie 48 miesięcy, po doliczeniu do raty 1900 zł ubezpieczenia i wpłacie własnej 23 775 zł, miesięczna rata wyniesie 730 zł. Po zakończeniu umowy do spłaty zostanie 37 327 zł i na tyle wycenione jest auto. Klient może je wykupić, decydując się na jednorazową spłatę lub może skorzystać z kredytu. Może również oddać samochód dilerowi i – na przykład – wybrać kolejny model.

Auto objęte jest gwarancją mobilności, która jest rodzajem assistance. Klient wybiera pakiet, w ramach którego w razie awarii na drodze otrzymuje pomoc i ma zapewnioną mobilność.

Opinia

Michał Dyc | dyrektor sprzedaży detalicznej Volkswagen Bank

Korzystne raty w Škoda Kredyt Niskich Rat w ramach niewielkiego budżetu umożliwiają wybór wyższego lub lepiej wyposażonego modelu wymarzonego samochodu. Klienci przywiązują dużą wagę do wyposażenia auta, dlatego wybierając nowy pojazd, rzadko decydują się na wersje podstawowe. W dostępnym na stronie marki Škoda konfiguratorze w łatwy sposób można sprawdzić cenę dodatkowych elementów, które tylko w minimalnym stopniu zwiększą kwotę miesięcznej raty. W przypadku popularnej wśród polskich kierowców Škody octavii (z silnikiem 1,4 TSI, 150 KM, w wersji wyposażenia Ambition) miesięczny koszt automatycznie ściemniającego się lusterka wstecznego z czujnikiem wilgoci to jedynie 2 złote, koszt czujników parkowania z przodu i z tyłu to 10 zł, a system trzech siatek w bagażniku to zaledwie złotówka miesięcznie. Dla domowego budżetu są to kwoty mniej odczuwalne niż jednorazowy zakup. To również wygodne rozwiązanie, które pozwala wybrać dokładnie takie elementy wyposażenia, jakich nabywca oczekuje. Wybierając Škoda Kredyt Niskich Rat, w miesięcznych ratach można też spłacać ubezpieczenie samochodu, a co trzy, cztery lata zmieniać auto na kolejny, nowy model.

Od wielu lat liderem polskiego rynku pozostaje Škoda. Jednym z najważniejszych i najpopularniejszych modeli marki jest Octavia. Od początku produkcji w 1996 roku nabywcy na wszystkich rynkach zakupili 5 mln tych aut. 19 lat po debiucie to nadal najpopularniejszy model w naszym kraju. W 2012 r. marka wprowadziła trzecią generację Octavii, z atrakcyjnym, chwalonym przez nabywców wyposażeniem i stylistyką.

Na 36,1 tys. Škód zarejestrowanych w Polsce w pierwszych dziesięciu miesiącach tego roku niemal co trzecia to Octavia z wynikiem ponad 11,4 tys. W tej liczbie nabywcy indywidualni zarejestrowali ponad 2 tys. Octavii.

Pozostało 90% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana