10 mld euro na e-auta Volkswagena

Grupa Volkswagena zamierza wydać do 2025 r. 10 mld euro na projektowanie i produkowanie całkowicie elektrycznych pojazdów i hybryd plug-in, aby dostosować się do spodziewanych surowszych przepisów w Chinach

Publikacja: 16.11.2017 17:57

10 mld euro na e-auta Volkswagena

Foto: Bloomberg

Grupa zamierza wypuścić w ciągu 2-3 lat 15 pojazdowy w ramach tzw. nowych energii (NEV) – całkowicie elektrycznych i hybryd plug-in –  i dodatkowe 25 po 2025 r. – poinformował szef filii w Chinach, Jochem Heizmann w przededniu salonu samochodowego w Kantonie.

Chińskie limity produkcji i sprzedaży pojazdów NEV obowiązujące od 2019 r. przyczyniły się do wielu porozumień między producentami i licznych premier, bo firmy chcą dostosować się do nich jak najszybciej. Te, którym to nie uda się, bada musiały kupować kredyty limitów.

Volkswagen oferuje obecnie na chińskim rynku ok.10 modeli NEV, ale są to głównie pojazdy importowane i sprzedawane w ograniczonej liczbie – stwierdziła jedna z przedstawicielek VW. Heizmann dodał, że grupa nastawia się na sprzedawanie po 400 tys. pojazdów NEV rocznie do 2020 r. i 1,5 mln rocznie do 2025 r.

Według szefa VW China, niektóre z tych modeli będą mieć autonomię 400-600 km. Dla porównania, Model S Tesli może przejechać 490 i nawet 632 km zależnie od pojemności baterii.

Grupa jest przekonana, że ona, jej spółki j.v. i partnerzy w Chinach będą w stanie zapewnić dostateczną wielkość sprzedaży pojazdów NEV, zgodnie z obowiązującymi limitami i nie będzie konieczne kupowanie kredytów. – Potrzebujemy dużego wolumenu pojazdów na nowe energie. Pracujemy nad tym pełną parą – powiedział Heizmann.

W ubiegłym tygodniu szef GM China Matt Tsien poinformować dziennikarzy, że spółki j.v. zapewnią dostateczna sprzedaż NEV, aby była zgodna z normami w 2019 r., również bez potrzebny kupowania kredytów. Dodał, że koncern i partnerzy pracują nad dotrzymaniem, jeśli nie przekroczeniem, tych wymogów kredytowych.

Grupa zamierza wypuścić w ciągu 2-3 lat 15 pojazdowy w ramach tzw. nowych energii (NEV) – całkowicie elektrycznych i hybryd plug-in –  i dodatkowe 25 po 2025 r. – poinformował szef filii w Chinach, Jochem Heizmann w przededniu salonu samochodowego w Kantonie.

Chińskie limity produkcji i sprzedaży pojazdów NEV obowiązujące od 2019 r. przyczyniły się do wielu porozumień między producentami i licznych premier, bo firmy chcą dostosować się do nich jak najszybciej. Te, którym to nie uda się, bada musiały kupować kredyty limitów.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana