Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 1.29 miliarda euro przy globalnych przychodach 19 miliardów euro, o 16 proc. wyższych niż rok wcześniej. Sprzedaż samochodów zwiększyła się o 14 proc. do prawie 1,15 miliona sztuk, co jest nowym rekordem po trzech kwartałach. Sprzedaż w Europie wzrosła o 27 proc. do 163 tys. aut, w Japonii zwiększyła się o 15 proc., w Chinach o 14 proc., w Ameryce Północnej o 8 proc.
Dobre wyniki to efekt popularności nowej generacji samochodów Mazdy opartej na technologii Skyactiv i stylistyce Kodo (Dusza Ruchu). Stanowią one ponad 85 proc. sprzedaży marki. Prognozy zakładają, że przychody za cały rok obrotowy kończący się 31 marca 15 miliardów euro. Przewidywany jest także trzeci z rzędu rekordowy zysk z działalności operacyjnej na poziomie 1,7 miliarda euro.
W 2015 roku Mazda znalazła się w grupie producentów o najwyższej dynamice wzrostu sprzedaży na rynku europejskim. Do klientów trafiło 211 tys. aut, o jedną piąta więcej niż rok wcześniej. Przy tym w ostatnim kwartale wzrost wyniósł 41 proc., a w samym grudniu – 56 proc.
Najwyższą dynamikę sprzedaży – wzrost r/r o przeszło połowę – odnotowano w ubiegłym roku w Hiszpanii. O 39 proc. zwiększyła się sprzedaż we Francji, o 36 proc. we Włoszech. W Polsce Mazda zwiększyła w 2015 roku sprzedaż do przeszło 9,3 tys. samochodów, co jest wynikiem o jedną czwartą lepszym niż rok wcześniej. Do sprzedaży wprowadzono m.in. nową Mazdę 2 i CX-3, oraz czwartą generację MX-5. – Wszystkie okazały się sukcesem, że nawet nie byliśmy w stanie sprostać popytowi na niektóre modele, stwierdził Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Polska.
W 2015 roku największą popularnością na polskim rynku cieszyła się Mazda 6, stanowiąca blisko jedną trzecią całej polskiej sprzedaży marki.