VW: kryzysowe spotkanie kierownictwa

Prezes Volkswagena Matthias Müller zwołał spotkanie menedżerów wyższego szczebla koncernu, na którym przedstawi dalsze kroki związane z aferą „dieselgate”.

Publikacja: 15.10.2015 12:08

VW: kryzysowe spotkanie kierownictwa

Foto: Bloomberg

W siedzibie Porsche w Lipsku 400 menedżerów wyższego szczebla koncernu zostanie poinformowanych przez prezesa o dalszych krokach w sprawie skandalu z manipulacją wynikami kontroli emisji spalin w silnikach diesla. Müller ma tez przedstawić wyniki wewnętrznego śledztwa w VW oraz omówić sytuację finansową firmy, a także program przywoławczy samochodów z silnikami diesla.

Prezes Skody opuszcza koncern

Tymczasem niemieckie media poinformowały wczoraj, że Winfried Vahland – dotychczasowy prezes Skody – nie zostanie jednak szefem amerykańskiego oddziału Volkswagena – obejmującego region USA, Kanady i Meksyku. Vahland nie tylko nie obejmie nowego stanowiska, ale postanowił też odejść z koncernu. Według oficjalnego stanowiska Volkswagen Group jego decyzja jest spowodowana „różnicą zdań na temat organizacji nowej grupy w regionie”.

Niemiecka prasa pisze, że odejście Vahlanda – autora sukcesu Skody – to duży cios dla VW Group.

Jednocześnie przedstawiciele koncernu zaprzeczyli doniesieniom niemieckiego tygodnika „Der Spiegel” jakoby w manipulacje zamieszanych było 30 menedżerów VW. – Ta liczba jest całkowicie bezpodstawna – powiedział agencji Reutera rzecznik prasowy firmy. „Spiegel” powoływał się na śledztwo przeprowadzone przez firmę prawniczą Jones Day oraz na wyniki dochodzenia przeprowadzonego przez VW i informował, że należy spodziewać się kolejnych dymisji wśród wyższego managementu.

W ubiegłym miesiącu EPA poinformowała, że w swych samochodach z silnikami Diesla Volkswagen instalował zabezpieczenia przed nadmierną emisją tlenków azotu podczas testów. Ujawnienie tego faktu wywołało najpoważniejszy od wielu lat skandal w globalnej branży motoryzacyjnej, a Volkswagenowi grożą teraz w USA wielomiliardowe kary.

Oprogramowanie wyłączało system neutralizacji tlenków azotu podczas normalnej eksploatacji samochodu i włączało go w razie rozpoznania, że silnik poddawany jest testom. Volkswagen przyznał się, że wykorzystał takie rozwiązanie łącznie w około 11 mln samochodów na świecie, z których około 8 mln sprzedano w państwach Unii Europejskiej, w tym 2,8 mln w Niemczech.

W siedzibie Porsche w Lipsku 400 menedżerów wyższego szczebla koncernu zostanie poinformowanych przez prezesa o dalszych krokach w sprawie skandalu z manipulacją wynikami kontroli emisji spalin w silnikach diesla. Müller ma tez przedstawić wyniki wewnętrznego śledztwa w VW oraz omówić sytuację finansową firmy, a także program przywoławczy samochodów z silnikami diesla.

Prezes Skody opuszcza koncern

Pozostało 80% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana