VW: kryzysowe spotkanie kierownictwa

Prezes Volkswagena Matthias Müller zwołał spotkanie menedżerów wyższego szczebla koncernu, na którym przedstawi dalsze kroki związane z aferą „dieselgate”.

Publikacja: 15.10.2015 12:08

VW: kryzysowe spotkanie kierownictwa

Foto: Bloomberg

W siedzibie Porsche w Lipsku 400 menedżerów wyższego szczebla koncernu zostanie poinformowanych przez prezesa o dalszych krokach w sprawie skandalu z manipulacją wynikami kontroli emisji spalin w silnikach diesla. Müller ma tez przedstawić wyniki wewnętrznego śledztwa w VW oraz omówić sytuację finansową firmy, a także program przywoławczy samochodów z silnikami diesla.

Prezes Skody opuszcza koncern

Tymczasem niemieckie media poinformowały wczoraj, że Winfried Vahland – dotychczasowy prezes Skody – nie zostanie jednak szefem amerykańskiego oddziału Volkswagena – obejmującego region USA, Kanady i Meksyku. Vahland nie tylko nie obejmie nowego stanowiska, ale postanowił też odejść z koncernu. Według oficjalnego stanowiska Volkswagen Group jego decyzja jest spowodowana „różnicą zdań na temat organizacji nowej grupy w regionie”.

Niemiecka prasa pisze, że odejście Vahlanda – autora sukcesu Skody – to duży cios dla VW Group.

Jednocześnie przedstawiciele koncernu zaprzeczyli doniesieniom niemieckiego tygodnika „Der Spiegel” jakoby w manipulacje zamieszanych było 30 menedżerów VW. – Ta liczba jest całkowicie bezpodstawna – powiedział agencji Reutera rzecznik prasowy firmy. „Spiegel” powoływał się na śledztwo przeprowadzone przez firmę prawniczą Jones Day oraz na wyniki dochodzenia przeprowadzonego przez VW i informował, że należy spodziewać się kolejnych dymisji wśród wyższego managementu.

W ubiegłym miesiącu EPA poinformowała, że w swych samochodach z silnikami Diesla Volkswagen instalował zabezpieczenia przed nadmierną emisją tlenków azotu podczas testów. Ujawnienie tego faktu wywołało najpoważniejszy od wielu lat skandal w globalnej branży motoryzacyjnej, a Volkswagenowi grożą teraz w USA wielomiliardowe kary.

Oprogramowanie wyłączało system neutralizacji tlenków azotu podczas normalnej eksploatacji samochodu i włączało go w razie rozpoznania, że silnik poddawany jest testom. Volkswagen przyznał się, że wykorzystał takie rozwiązanie łącznie w około 11 mln samochodów na świecie, z których około 8 mln sprzedano w państwach Unii Europejskiej, w tym 2,8 mln w Niemczech.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana