Krakowski Traficar zapowiedział powiększenie swojej floty o 1000 samochodów. Z kolei PanekCarSharing planuje podwoić liczbę aut w swojej flocie o kolejnych 300 i objąć usługami następne miasta – Łódź, Poznań, Wrocław, Kraków i Gdańsk. Na razie rynek tworzy 8 firm, a łączna flota dwóch największych liczy nieco ponad tysiąc aut.
Od poniedziałku Traficar, który funkcjonuje już w Krakowie i Warszawie, zaczął działać we Wrocławiu i w Poznaniu. W obu miastach flota Traficara liczy 150 aut Renault Clio. Ceny za korzystanie z systemu są takie same jak w Krakowie i Warszawie: każdy przejechany kilometr kosztuje 0,80 zł, minuta jazdy – 0,50 zł, a minuta postoju – 0,10 zł. Samochody można wypożyczać i zwracać w dowolnym miejscu w ramach strefy. Od wtorku samochody będą dostępne w obu miastach także na stacjach Orlen. Należy oczekiwać, że oferta operatora wkrótce znowu się powiększy.
– Poznań i Wrocław to jeszcze nie nasze ostanie słowo w tym roku – zapowiada Piotr Groński, prezes Traficar.
Rozwija się także 4Mobility. Ten operator wraz z firmą Itmagination zapowiedział stworzenie nowoczesnej platformy usług klienta. Itmagination, która zajmuje się tworzeniem dedykowanego oprogramowania i analizą danych, specjalizuje się w usługach i rozwiązaniach dla banków, instytucji finansowych oraz międzynarodowych firm z sektora FMCG, budowlanego i technologicznego.
Jej system ma pozwolić na przewidywanie zmian w zapotrzebowaniu na auta, co umożliwi jak najlepsze rozlokowanie floty samochodów. Możliwa będzie także integracja z usługami obecnych i przyszłych partnerów. Obejmie systemy płatności, programy rabatowe oraz inne usługi ułatwiające korzystanie z samochodów. Wszystkie będą dostępne za pomocą aplikacji mobilnej. – W ramach Itmagination Ventures zdecydowaliśmy się objąć pakiet akcji spółki 4Mobility. Wierzymy w rozwój e-mobilności, a 4Mobility stanie się liderem tego rynku powiedział Dawid Łaziński, członek zarządu i jeden z założycieli Itmagination.