Lepsza prognoza Renaulta w całym roku

Po doskonałym III kwartale Renault poprawił prognozę wzrostu na rynkach, gdzie jest obecny. Uzupełnia ona wcześniejszy plan „Drive the future”

Publikacja: 30.10.2017 09:02

Lepsza prognoza Renaulta w całym roku

Foto: Bloomberg

Obroty kwartalne wzrosły o 15,9 proc. do 12,218 mld euro, analitycy liczyli na 12,107 mld. Bez uwzględnienia AwtoWAZ, który już jest w łącznym bilansie firmy, poprawa wyniosła 9,8 proc do do 11,584 mld. Wielkość sprzedaży poprawiła się o 9,4 proc., w Europie o 4,9, a poza nią o 13,5 proc. i stanowi 54 proc. całości, najwięcej od 3 lat. Sprzedaż marki Dacia na naszym kontynencie osiągnęła dynamikę 10,3 proc.

W całym roku Francuzi spodziewają się zwiększenia światowego rynku o 2-3 proc., wcześniej mówili o 1,5-2,5 proc., w Europie o 3 proc. a nie 2 oraz we Francji 4 proc., dwukrotnie więcej niż we wcześniejszej prognozie. Poza Europą rynek rosyjski poprawi się dwukrotnie, bardziej od oczekiwań, o 10 proc., brazylijski tez bardziej, o 5-8 proc. Renault zakłada także zwiększenie obrotów bez AwtoWAZ w cenach stałych i marży operacyjnej w euro

Grupa nie zmieniła swych celów finansowych. — Nie widzę teraz żadnego powodu, by zmieniać to, co mówiłam latem. Tak, istnieją ryzyka, o których wspominaliśmy, wahania kursów walut, cen surowców, ale istnieją też możliwości zwiększenia wolumenu sprzedaży na wschodzących rynkach — stwierdziła dyrektor finansowa Clotilde Delbos podczas telekonferencji z analitykami. — Założyliśmy sobie, że wypadniemy lepiej niż w ubiegłym roku i wyraźnie jesteśmy na drodze do osiągnięcia tego — dodała.

Więcej na wschodzących rynkach i elektrycznych

Na początku października Renault przedstawił 6-letni plan zwiększenia sprzedaży do 5 mln pojazdów rocznie poprzez przyspieszenie na wschodzących rynkach i oferowanie pojazdów elektrycznych i hybrydowych low cost, które osiągnęły sukces. Plan „Drive the future” następujący po „Drive the change” zakłada zwiększenie tej sprzedaży o 44 proc. wobec 3,47 mln pojazdów z 2016 r. Wzrost ma nastąpić poza Europą, bo tu sprzedaż będzie stabilna na poziomie 1,8 mln sztuk.

Grupa zakłada zwiększenie w tym okresie obrotów o 36 proc. z 51,2 mld euro w 2016 r. do 70 mld i marży operacyjnej do ponad 7 proc. w 2022 r. z 6,4 w ubiegłym roku.

W tym okresie renault planuje 21 premier pojazdów, z zachowaniem wiodącej pozycji wspólnie z Nissanem dzięki 8 samochodom elektrycznym i 12 hybrydowym. Strategia low cost zapoczątkowana modelem Logan będzie kontynuowana, Renault podejmie w Chinach produkcję tanich pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Ofertę rozszerzy rodzina aut Kwid i większa gama modeli Dacia, pojawi się m.in. większa wersja SUV Duster, Francuzi wykorzystają markę Lada w podboju nowych rynków. Łączna sprzedaż tanich pojazdów zwiększy się o 54 proc do 2 mln sztuk.

Pod koniec planu Rosja stanie się największym rynkiem Renaulta, przed Francją, a na świat poza Europą będzie przypadać ponad 60 proc. sprzedaży (wobec 48 proc. w 2016 r.) i 50 proc. zysku operacyjnego (25 proc. w 2016 r.).

Grupa spodziewa się łącznych korzyści z wydajności 4,2 mld euro, zainwestuje w prace R&D 18 mld euro, w ramach nowej polityki zwiększy udziałowcom wypłatę dywidendy do 15 proc. zysków w 2022 r. z 7 proc. w 2016 r., będzie nadal przelewać im dywidendy od udziałów w Nissanie (43,4 proc.) i Daimlerze (3,1 proc.).

Nissan za Renault w Formule E

Nissan będzie pierwszą japońską firmą samochodowa, która wystartuje w sezonie 2018/19 w Formule E wyścigów samochodów elektrycznych, zamiast Renaulta. Renault mający przez trzy kolejne lata mistrzów w tych wyścigach ogłosił, że zrezygnuje z tej wersji z końcem sezonu 2017/18, ale będzie współpracować z Nissanem nad zapewnieniem płynnego przejścia.

W wyścigach elektrycznych aut uczestniczą BMW, Audi, Renault, Jaguar, Citroen i Mahindra. Mercedes i Porsche mają dołączyć od szóstego sezonu 2019/20.

Obroty kwartalne wzrosły o 15,9 proc. do 12,218 mld euro, analitycy liczyli na 12,107 mld. Bez uwzględnienia AwtoWAZ, który już jest w łącznym bilansie firmy, poprawa wyniosła 9,8 proc do do 11,584 mld. Wielkość sprzedaży poprawiła się o 9,4 proc., w Europie o 4,9, a poza nią o 13,5 proc. i stanowi 54 proc. całości, najwięcej od 3 lat. Sprzedaż marki Dacia na naszym kontynencie osiągnęła dynamikę 10,3 proc.

W całym roku Francuzi spodziewają się zwiększenia światowego rynku o 2-3 proc., wcześniej mówili o 1,5-2,5 proc., w Europie o 3 proc. a nie 2 oraz we Francji 4 proc., dwukrotnie więcej niż we wcześniejszej prognozie. Poza Europą rynek rosyjski poprawi się dwukrotnie, bardziej od oczekiwań, o 10 proc., brazylijski tez bardziej, o 5-8 proc. Renault zakłada także zwiększenie obrotów bez AwtoWAZ w cenach stałych i marży operacyjnej w euro

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana