Lepsza prognoza Renaulta w całym roku

Po doskonałym III kwartale Renault poprawił prognozę wzrostu na rynkach, gdzie jest obecny. Uzupełnia ona wcześniejszy plan „Drive the future”

Publikacja: 30.10.2017 09:02

Lepsza prognoza Renaulta w całym roku

Foto: Bloomberg

Obroty kwartalne wzrosły o 15,9 proc. do 12,218 mld euro, analitycy liczyli na 12,107 mld. Bez uwzględnienia AwtoWAZ, który już jest w łącznym bilansie firmy, poprawa wyniosła 9,8 proc do do 11,584 mld. Wielkość sprzedaży poprawiła się o 9,4 proc., w Europie o 4,9, a poza nią o 13,5 proc. i stanowi 54 proc. całości, najwięcej od 3 lat. Sprzedaż marki Dacia na naszym kontynencie osiągnęła dynamikę 10,3 proc.

W całym roku Francuzi spodziewają się zwiększenia światowego rynku o 2-3 proc., wcześniej mówili o 1,5-2,5 proc., w Europie o 3 proc. a nie 2 oraz we Francji 4 proc., dwukrotnie więcej niż we wcześniejszej prognozie. Poza Europą rynek rosyjski poprawi się dwukrotnie, bardziej od oczekiwań, o 10 proc., brazylijski tez bardziej, o 5-8 proc. Renault zakłada także zwiększenie obrotów bez AwtoWAZ w cenach stałych i marży operacyjnej w euro

Grupa nie zmieniła swych celów finansowych. — Nie widzę teraz żadnego powodu, by zmieniać to, co mówiłam latem. Tak, istnieją ryzyka, o których wspominaliśmy, wahania kursów walut, cen surowców, ale istnieją też możliwości zwiększenia wolumenu sprzedaży na wschodzących rynkach — stwierdziła dyrektor finansowa Clotilde Delbos podczas telekonferencji z analitykami. — Założyliśmy sobie, że wypadniemy lepiej niż w ubiegłym roku i wyraźnie jesteśmy na drodze do osiągnięcia tego — dodała.

Więcej na wschodzących rynkach i elektrycznych

Na początku października Renault przedstawił 6-letni plan zwiększenia sprzedaży do 5 mln pojazdów rocznie poprzez przyspieszenie na wschodzących rynkach i oferowanie pojazdów elektrycznych i hybrydowych low cost, które osiągnęły sukces. Plan „Drive the future” następujący po „Drive the change” zakłada zwiększenie tej sprzedaży o 44 proc. wobec 3,47 mln pojazdów z 2016 r. Wzrost ma nastąpić poza Europą, bo tu sprzedaż będzie stabilna na poziomie 1,8 mln sztuk.

Grupa zakłada zwiększenie w tym okresie obrotów o 36 proc. z 51,2 mld euro w 2016 r. do 70 mld i marży operacyjnej do ponad 7 proc. w 2022 r. z 6,4 w ubiegłym roku.

W tym okresie renault planuje 21 premier pojazdów, z zachowaniem wiodącej pozycji wspólnie z Nissanem dzięki 8 samochodom elektrycznym i 12 hybrydowym. Strategia low cost zapoczątkowana modelem Logan będzie kontynuowana, Renault podejmie w Chinach produkcję tanich pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Ofertę rozszerzy rodzina aut Kwid i większa gama modeli Dacia, pojawi się m.in. większa wersja SUV Duster, Francuzi wykorzystają markę Lada w podboju nowych rynków. Łączna sprzedaż tanich pojazdów zwiększy się o 54 proc do 2 mln sztuk.

Pod koniec planu Rosja stanie się największym rynkiem Renaulta, przed Francją, a na świat poza Europą będzie przypadać ponad 60 proc. sprzedaży (wobec 48 proc. w 2016 r.) i 50 proc. zysku operacyjnego (25 proc. w 2016 r.).

Grupa spodziewa się łącznych korzyści z wydajności 4,2 mld euro, zainwestuje w prace R&D 18 mld euro, w ramach nowej polityki zwiększy udziałowcom wypłatę dywidendy do 15 proc. zysków w 2022 r. z 7 proc. w 2016 r., będzie nadal przelewać im dywidendy od udziałów w Nissanie (43,4 proc.) i Daimlerze (3,1 proc.).

Nissan za Renault w Formule E

Nissan będzie pierwszą japońską firmą samochodowa, która wystartuje w sezonie 2018/19 w Formule E wyścigów samochodów elektrycznych, zamiast Renaulta. Renault mający przez trzy kolejne lata mistrzów w tych wyścigach ogłosił, że zrezygnuje z tej wersji z końcem sezonu 2017/18, ale będzie współpracować z Nissanem nad zapewnieniem płynnego przejścia.

W wyścigach elektrycznych aut uczestniczą BMW, Audi, Renault, Jaguar, Citroen i Mahindra. Mercedes i Porsche mają dołączyć od szóstego sezonu 2019/20.

Obroty kwartalne wzrosły o 15,9 proc. do 12,218 mld euro, analitycy liczyli na 12,107 mld. Bez uwzględnienia AwtoWAZ, który już jest w łącznym bilansie firmy, poprawa wyniosła 9,8 proc do do 11,584 mld. Wielkość sprzedaży poprawiła się o 9,4 proc., w Europie o 4,9, a poza nią o 13,5 proc. i stanowi 54 proc. całości, najwięcej od 3 lat. Sprzedaż marki Dacia na naszym kontynencie osiągnęła dynamikę 10,3 proc.

W całym roku Francuzi spodziewają się zwiększenia światowego rynku o 2-3 proc., wcześniej mówili o 1,5-2,5 proc., w Europie o 3 proc. a nie 2 oraz we Francji 4 proc., dwukrotnie więcej niż we wcześniejszej prognozie. Poza Europą rynek rosyjski poprawi się dwukrotnie, bardziej od oczekiwań, o 10 proc., brazylijski tez bardziej, o 5-8 proc. Renault zakłada także zwiększenie obrotów bez AwtoWAZ w cenach stałych i marży operacyjnej w euro

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni