Największemu na świecie producentowi zakazano we wrześniu 2015 sprzedania w Stanach ok.11 tys. nowych aut Golf, Beetle i Passat po wyjściu na jaw skandalu z testami na emisje spalin. W styczniu 2017 VW zawarł z resortem sprawiedliwości ugodą za 4,3 mld dolarów, obiecał wydać 25 mld ma różne roszczenia, skup albo naprawę ok.500 tys. pojazdów. W kwietniu sąd w Detroit wyznaczył mu 3-letnią kuratelę i nadzór niezależnego specjalisty.
W połowie kwietnia grupa wznowiła sprzedawanie nowych samochodów z dieslami z 2015 r. – poinformowała jej rzeczniczka Jeannine Ginivan, po uzyskaniu przez grupę zgody na ich dostosowanie do amerykańskich norm. W kwietniu VW sprzedał 3196 diesli, a cała sprzedaż wzrosła o 1,6 proc. do 17 557 sztuk. Ten rodzaj napędu zyskał 12 proc. chętnych, co wskazuje, że skandal nie zaszkodził producentowi. Przed skandalem na diesle przypadało 25 proc. sprzedaży VW w USA.
W styczniu federalny urząd EPA i kalifornijski CARB zgodziły się na naprawienie 67 tys. z 475 tys. 2-litrowych diesli nazywanych „Generacja Trzy”. W najbliższych tygodniach mają zgodzić się na naprawę dalszych aut.
W kwietniu VW podał o odkupieniu 238 tys. pojazdów i naprawieniu 6200; skupionych jeszcze nie przygotował do sprzedaży.
Samochody na gaz
Odrębnie VW rozmawia z Exxonem i Gazpromem o wsparciu jego inicjatywy promowania pojazdów na gaz ziemny – poinformował prezes Matthias Müller w austriackiej rozgłośni ORF. – Staramy się teraz naprawdę wyjść z dotychczasowych ram i znaleźć rozwiązania, które mogą okazać się pomocne przynajmniej w przejściowym okresie 10-20 lat – wyjaśnił.