Volkswagen wznawia sprzedaż diesli w Stanach

Volkswagen podał o wznowieniu w kwietniu w USA sprzedaży samochodów z dieslami. Odrębnie Niemcy rozmawiają z Exxonem i Gazpromem o autach na gaz

Publikacja: 04.05.2017 17:17

Volkswagen wznawia sprzedaż diesli w Stanach

Foto: Pixabay

Największemu na świecie producentowi zakazano we wrześniu 2015 sprzedania w Stanach ok.11 tys. nowych aut Golf, Beetle i Passat po wyjściu na jaw skandalu z testami na emisje spalin. W styczniu 2017 VW zawarł z resortem sprawiedliwości ugodą za 4,3 mld dolarów, obiecał wydać 25 mld ma różne roszczenia, skup albo naprawę ok.500 tys. pojazdów. W kwietniu sąd w Detroit wyznaczył mu 3-letnią kuratelę i nadzór niezależnego specjalisty.

W połowie kwietnia grupa wznowiła sprzedawanie nowych samochodów z dieslami z 2015 r. – poinformowała jej rzeczniczka Jeannine Ginivan, po uzyskaniu przez grupę zgody na ich dostosowanie do amerykańskich norm. W kwietniu VW sprzedał 3196 diesli, a cała sprzedaż wzrosła o 1,6 proc. do 17 557 sztuk. Ten rodzaj napędu zyskał 12 proc. chętnych, co wskazuje, że skandal nie zaszkodził producentowi. Przed skandalem na diesle przypadało 25 proc. sprzedaży VW w USA.

W styczniu federalny urząd EPA i kalifornijski CARB zgodziły się na naprawienie 67 tys. z 475 tys. 2-litrowych diesli nazywanych „Generacja Trzy”. W najbliższych tygodniach mają zgodzić się na naprawę dalszych aut.

W kwietniu VW podał o odkupieniu 238 tys. pojazdów i naprawieniu 6200; skupionych jeszcze nie przygotował do sprzedaży.

Samochody na gaz

Odrębnie VW rozmawia z Exxonem i Gazpromem o wsparciu jego inicjatywy promowania pojazdów na gaz ziemny – poinformował prezes Matthias Müller w austriackiej rozgłośni ORF. – Staramy się teraz naprawdę wyjść z dotychczasowych ram i znaleźć rozwiązania, które mogą okazać się pomocne przynajmniej w przejściowym okresie 10-20 lat – wyjaśnił.

Jego firma pracuje nad przestawieniem się na samochody elektryczne i technologie oszczędzające paliwo, aby zmniejszyć emisje CO2 swej floty i przezwyciężyć Dieselgate.

Co do innej kwestii Müller powtórzył swój sprzeciw wobec jakichkolwiek wypłat europejskim klientom za oszustwa z emisjami spalin. – Moja firma funkcjonuje w systemie, a moim zadaniem jest zapewnienie, by tak było. Nie zrobię nic, co naruszyłoby warunki ram prawnych i naraziło firmę na szwank – powiedział.

W innym wywiadzie dla dziennika „Der Kurier” uchylił się od odpowiedzi na temat producenta motocykli Ducati, w związku z nieoficjalnymi informacjami, że VW zastanawia się nad jego sprzedażą. Müller stwierdził, że taka firma jak VW musi zawsze dokonywać przeglądu swego portfela, a to dotyczy zarówno kupna jak i sprzedaży.

Największemu na świecie producentowi zakazano we wrześniu 2015 sprzedania w Stanach ok.11 tys. nowych aut Golf, Beetle i Passat po wyjściu na jaw skandalu z testami na emisje spalin. W styczniu 2017 VW zawarł z resortem sprawiedliwości ugodą za 4,3 mld dolarów, obiecał wydać 25 mld ma różne roszczenia, skup albo naprawę ok.500 tys. pojazdów. W kwietniu sąd w Detroit wyznaczył mu 3-letnią kuratelę i nadzór niezależnego specjalisty.

W połowie kwietnia grupa wznowiła sprzedawanie nowych samochodów z dieslami z 2015 r. – poinformowała jej rzeczniczka Jeannine Ginivan, po uzyskaniu przez grupę zgody na ich dostosowanie do amerykańskich norm. W kwietniu VW sprzedał 3196 diesli, a cała sprzedaż wzrosła o 1,6 proc. do 17 557 sztuk. Ten rodzaj napędu zyskał 12 proc. chętnych, co wskazuje, że skandal nie zaszkodził producentowi. Przed skandalem na diesle przypadało 25 proc. sprzedaży VW w USA.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Jak sztuczna inteligencja może być wykorzystywana przez przestępców cybernetycznych?