Przychody ze sprzedaży wzrosły w porównaniu do pierwszych trzech miesięcy ubiegłego roku o 6,4 proc. do 3,4 miliarda euro, natomiast zysk operacyjny podskoczył o 30,2 proc. do 315 milionów euro. Marka zwiększyła także z 7,6 proc. rok temu do 9,3 proc. obecnie poziom marzy operacyjnej.

– Skoda nie mogła lepiej rozpocząć tego roku – skomentował prezes Skody Bernhard Meier. Sprzedażowe sukcesy marka ma zawdzięczać nowej generacji flagowego Superba, zaangażowaniu pracowników oraz krajowym importerom.

– Już wkrótce rozpoczynamy kolejną kampanię modelową wraz z debiutem Skody Kodiaq – zapowiedział Maier.

Także na polskim rynku Skoda rozwija sprzedaż. W rankingu najbardziej popularnych marek samochodów osobowych zajmuje pozycję lidera z 12,77-procentowym udziałem w rynku. Od stycznia do końca maja rejestracje Skody 21,98 tys. sztuk i zwiększyły się o 11,6 proc. w porównaniu do pierwszych pięciu miesięcy 2015 roku. W samym maju czeska marka sprzedała 4,3 tys. aut, o jedną piątą więcej niż rok wcześniej. Także w rankingu modeli auta Skody okupują czołowe miejsca: pierwsza jest Octavia, na drugim miejscu znajduje się mniejsza Fabia. W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych samochodów zmieścił się jeszcze Rapid na miejscu 8., a pierwszą piętnastkę zamyka Superb.

W kwietniu Skoda obchodziła jubileusz 25-lecia współpracy z Volkswagenem. To właśnie niemiecki koncern będący właścicielem Skody stoi za jej obecnymi rynkowymi sukcesami. Przejęta wiosną 1991 roku przez Volkswagena firma jest także przykładem spektakularnego sukcesu prywatyzacji państwowego przedsiębiorstwa w postsocjalistycznej gospodarce. Zainwestowanie w ciągu 25 lat równowartości 47 miliardów złotych pozwoliło utworzyć tysiące nowych miejsc pracy. Zwiększono sześciokrotnie produkcję oraz rozbudowano gamę modeli do blisko 40 różnych wariantów aut. W 2015 roku Skoda wypracowała 4,5 proc. czeskiego PKB i 8 proc. całego eksportu zatrudniając 28,5 tys. pracowników.