Infiniti Q50 z usterką

Marka segmentu premium Nissana ogłosiła akcję przywoławczą 60 tys. limuzyn Q50 na świecie z powodu usterki w układzie kierowniczym

Publikacja: 19.06.2016 08:41

Akcja dotyczy samochodów na wszystkich rynkach, gdzie Q50 zostały sprzedane, głównie w Chinach i Ameryce Płn. — ogłosił rzecznik Stefan Weinmann. W Chinach będzie dotyczyć 6894 aut, produkowanych na miejscu o większym rozstawie osi i importowanych o mniejszym rozstawie.

W sektorze motoryzacji trwa prawdziwy wyścig w opracowaniu pojazdów autonomicznych, które mają być segmentem rozwojowym, ale istnieją nadal przeszkody techniczne, w zakresie bezpieczeństwa i przepisów. Q50 jest pierwszym modelem Infiniti, który nie wymaga prowadzenia kierownicą na autostradzie w pewnych warunkach dzięki bezpośrednio adaptacyjnemu układowi kierowniczemu.

– Ten układ może jednak źle zadziałać w pewnych rzadko spotykanych warunkach, natychmiast po uruchomieniu pojazdu, gdy wada oprogramowania może doprowadzić do braku reakcji i do zmiany promienia zawracania — wyjaśnił rzecznik. Infiniti zacznie informować klientów w czerwcu i lipcu o terminach usuwania tej usterki.

Szef marki Roland Krüger powiedział w ubiegłym tygodniu, że Infiniti planuje wprowadzenie autonomicznego układu kierowniczego w kilku nowych modelach, bo wprowadza go stopniowo, model po modelu. — Dzięki tej funkcji możemy już oferować częściowo autonomiczne prowadzenie auta, z szybkością nieco ponad 60 km/h można nim jechać autostradą bez rąk na kierownicy — powiedział.

Jego zdaniem, bardziej zaawansowane cechy autonomicznej jazdy, np. po innych drogach, nie tylko na autostradach, będą wymagać postępu w infrastrukturze i przepisach.

To nie jest pierwszy problem z adaptacyjnym układem kierowniczym w Q50. Infiniti podjął akcję naprawczą tych aut roku modelowego 2014, bo elektryczny układ mógł przestać działać w bardzo niskich temperaturach, przy dużym mrozie — wynika z informacji urzędu bezpieczeństwa ruchu drogowego NHTSA.

W 2015 r. Infiniti sprzedał na świecie 215 250 aut.

Akcja dotyczy samochodów na wszystkich rynkach, gdzie Q50 zostały sprzedane, głównie w Chinach i Ameryce Płn. — ogłosił rzecznik Stefan Weinmann. W Chinach będzie dotyczyć 6894 aut, produkowanych na miejscu o większym rozstawie osi i importowanych o mniejszym rozstawie.

W sektorze motoryzacji trwa prawdziwy wyścig w opracowaniu pojazdów autonomicznych, które mają być segmentem rozwojowym, ale istnieją nadal przeszkody techniczne, w zakresie bezpieczeństwa i przepisów. Q50 jest pierwszym modelem Infiniti, który nie wymaga prowadzenia kierownicą na autostradzie w pewnych warunkach dzięki bezpośrednio adaptacyjnemu układowi kierowniczemu.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana