Akcja dotyczy samochodów na wszystkich rynkach, gdzie Q50 zostały sprzedane, głównie w Chinach i Ameryce Płn. — ogłosił rzecznik Stefan Weinmann. W Chinach będzie dotyczyć 6894 aut, produkowanych na miejscu o większym rozstawie osi i importowanych o mniejszym rozstawie.
W sektorze motoryzacji trwa prawdziwy wyścig w opracowaniu pojazdów autonomicznych, które mają być segmentem rozwojowym, ale istnieją nadal przeszkody techniczne, w zakresie bezpieczeństwa i przepisów. Q50 jest pierwszym modelem Infiniti, który nie wymaga prowadzenia kierownicą na autostradzie w pewnych warunkach dzięki bezpośrednio adaptacyjnemu układowi kierowniczemu.
– Ten układ może jednak źle zadziałać w pewnych rzadko spotykanych warunkach, natychmiast po uruchomieniu pojazdu, gdy wada oprogramowania może doprowadzić do braku reakcji i do zmiany promienia zawracania — wyjaśnił rzecznik. Infiniti zacznie informować klientów w czerwcu i lipcu o terminach usuwania tej usterki.
Szef marki Roland Krüger powiedział w ubiegłym tygodniu, że Infiniti planuje wprowadzenie autonomicznego układu kierowniczego w kilku nowych modelach, bo wprowadza go stopniowo, model po modelu. — Dzięki tej funkcji możemy już oferować częściowo autonomiczne prowadzenie auta, z szybkością nieco ponad 60 km/h można nim jechać autostradą bez rąk na kierownicy — powiedział.
Jego zdaniem, bardziej zaawansowane cechy autonomicznej jazdy, np. po innych drogach, nie tylko na autostradach, będą wymagać postępu w infrastrukturze i przepisach.