Od 1 kwietnia tydzień roboczy zostanie skrócony do 35 godzin. Nie podano, ilu osób będzie to dotyczyć. Firma odkupiona od GM przez PSA zatrudnia ponad 37 tys. ludzi, w tum ponad 19 tys. w Niemczech.
Opel podał także, ze organizacja wspólnych zakupów z POSA dla Opla/Vauxhalla, Peugeota i Citroena powinna zwiększyć efektywność, w dłuższej perspektywie ta integracja powinna dać 30 proc. oszczędności. — Naszym wspólnym celem jest doprowadzenie do konkurencyjności Opla — stwierdził jego prezes Michael Lohscheller.
Prezes grupy PSA, Carlos Tavares zasygnalizował możliwe cięcie kosztów w kupionej firmie, w wywiedzie prasowym w październiku powiedział, że koszty produkcji w jej fabrykach są o co najmniej 50 proc. większe niż w fabrykach francuskich. Dodał wtedy, że fiasko działań naprawczych w Oplu maiłoby bardzo poważne konsekwencje dla pracowników niemieckiej firmy i dla całej grupy.
PSA dała Oplowi czas do 2020 r. na odzyskanie rentowności w ramach planu przestawienia gamy modeli tej marki na rozwiązania PSA, bo firma matka chce dojść do 1,7 mld euro oszczędności z kupna Opla. Premie szefów będą uzależnione od realizacji tego planu.