„Nowe pojazdy zapewnią solidną działalność obu zakładom na następną dekadę” — podkreśla komunikat grupy, która ze względów strategicznych nie ujawniła, jakie modele będą w nich powstawać. W obu zakładach dojdzie do zasadniczej modernizacji, w Miluzie do 2020, a w Sochaux do 2022 r.
Wówczas Sochaux, największy francuski zakład grupy przejdzie na jedną linię produkcyjną z obecnie dwóch, podobnie jak wszystkie pozostałe francuskie fabryki PSA w ramach optymalizacji produkcji. Według trzech osób związanych z tematem, nowy Peugeot 308 trafiłby koło 2020 r. z Sochaux do Miluzy, podobnie jak wcześniej większy Peugeot 508 produkowany obecnie w Rennes. — Miluza będzie specjalizować się w limuzynach, Sochaux bardziej w pojazdach sportowo-użytkowych — twierdzą informatorzy.
Obecnie w Sochaux powstają 308, DS5, Peugeot 3008 i Opel GrandLand X. Miluza montuje, małego SUV Peugeota 2008, nowego DS7 Crossback, DS4 i Citroena C4, który docelowo ustąpi miejsca nowemu C4 Cactus produkowanemu w Madrycie. Ta przemysłowa roszada spowoduje też przeniesienie produkcji przyszłego 2008 z Miluzy do Vigo w Hiszpanii. W I półroczu 2020 grupa przewiduje wypuszczenie nowego małego SUV-a.
Kolejny nabytek z Renaulta-Nissana
Dawny szef działu projektowania silników w Renault-Nissanie, Alain Raposo dołączył do PSA i zajmuje się programami i strategią pojazdów elektrycznych. Jedna z rzeczniczek PSA potwierdziła informację z konta LinkedIn samego zainteresowanego.
Raposo zaczął pracę w Renault w 1986 r., bezpośrednio po studiach, do kwietnia 2014 kierował działem napędu i pojazdów elektrycznych w sojuszu. Na początku 2017 r. otrzymał stanowisko zwykłego doradcy, więc odszedł z sojuszu i w lipcu dostał nowe stanowisko w PSA. Od stycznia szefem działu silników w Renault-Nissan jest Philippe Brunet.