Nowe modele PSA dla Sochaux i Miluzy

PSA Peugeot Citroen poinformował o przydzieleniu w latach 2020-21 produkcji nowych modeli pojazdów zakładom w Sochaux i Miluzie, co potwierdzi ich odrębną specjalizację.

Publikacja: 11.10.2017 10:10

Nowy Peugeot 308

Nowy Peugeot 308

Foto: materiały prasowe

„Nowe pojazdy zapewnią solidną działalność obu zakładom na następną dekadę” — podkreśla komunikat grupy, która ze względów strategicznych nie ujawniła, jakie modele będą w nich powstawać. W obu zakładach dojdzie do zasadniczej modernizacji, w Miluzie do 2020, a w Sochaux do 2022 r.

Wówczas Sochaux, największy francuski zakład grupy przejdzie na jedną linię produkcyjną z obecnie dwóch, podobnie jak wszystkie pozostałe francuskie fabryki PSA w ramach optymalizacji produkcji. Według trzech osób związanych z tematem, nowy Peugeot 308 trafiłby koło 2020 r. z Sochaux do Miluzy, podobnie jak wcześniej większy Peugeot 508 produkowany obecnie w Rennes. — Miluza będzie specjalizować się w limuzynach, Sochaux bardziej w pojazdach sportowo-użytkowych — twierdzą informatorzy.

Obecnie w Sochaux powstają 308, DS5, Peugeot 3008 i Opel GrandLand X. Miluza montuje, małego SUV Peugeota 2008, nowego DS7 Crossback, DS4 i Citroena C4, który docelowo ustąpi miejsca nowemu C4 Cactus produkowanemu w Madrycie. Ta przemysłowa roszada spowoduje też przeniesienie produkcji przyszłego 2008 z Miluzy do Vigo w Hiszpanii. W I półroczu 2020 grupa przewiduje wypuszczenie nowego małego SUV-a.

Kolejny nabytek z Renaulta-Nissana

Dawny szef działu projektowania silników w Renault-Nissanie, Alain Raposo dołączył do PSA i zajmuje się programami i strategią pojazdów elektrycznych. Jedna z rzeczniczek PSA potwierdziła informację z konta LinkedIn samego zainteresowanego.

Raposo zaczął pracę w Renault w 1986 r., bezpośrednio po studiach, do kwietnia 2014 kierował działem napędu i pojazdów elektrycznych w sojuszu. Na początku 2017 r. otrzymał stanowisko zwykłego doradcy, więc odszedł z sojuszu i w lipcu dostał nowe stanowisko w PSA. Od stycznia szefem działu silników w Renault-Nissan jest Philippe Brunet.

Do przechodzenia z jednej firmy samochodowej do innej dochodziło zawsze, ale ten ruch między firmami francuskimi nasilił się po odejściu Carlosa Tavaresa z renaulta na stanowisko szefa PSA.

„Nowe pojazdy zapewnią solidną działalność obu zakładom na następną dekadę” — podkreśla komunikat grupy, która ze względów strategicznych nie ujawniła, jakie modele będą w nich powstawać. W obu zakładach dojdzie do zasadniczej modernizacji, w Miluzie do 2020, a w Sochaux do 2022 r.

Wówczas Sochaux, największy francuski zakład grupy przejdzie na jedną linię produkcyjną z obecnie dwóch, podobnie jak wszystkie pozostałe francuskie fabryki PSA w ramach optymalizacji produkcji. Według trzech osób związanych z tematem, nowy Peugeot 308 trafiłby koło 2020 r. z Sochaux do Miluzy, podobnie jak wcześniej większy Peugeot 508 produkowany obecnie w Rennes. — Miluza będzie specjalizować się w limuzynach, Sochaux bardziej w pojazdach sportowo-użytkowych — twierdzą informatorzy.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Archiwum
Toyota wstrzymuje testy po tragicznym wypadku Ubera