Nowe modele PSA dla Sochaux i Miluzy

PSA Peugeot Citroen poinformował o przydzieleniu w latach 2020-21 produkcji nowych modeli pojazdów zakładom w Sochaux i Miluzie, co potwierdzi ich odrębną specjalizację.

Publikacja: 11.10.2017 10:10

Nowy Peugeot 308

Nowy Peugeot 308

Foto: materiały prasowe

„Nowe pojazdy zapewnią solidną działalność obu zakładom na następną dekadę” — podkreśla komunikat grupy, która ze względów strategicznych nie ujawniła, jakie modele będą w nich powstawać. W obu zakładach dojdzie do zasadniczej modernizacji, w Miluzie do 2020, a w Sochaux do 2022 r.

Wówczas Sochaux, największy francuski zakład grupy przejdzie na jedną linię produkcyjną z obecnie dwóch, podobnie jak wszystkie pozostałe francuskie fabryki PSA w ramach optymalizacji produkcji. Według trzech osób związanych z tematem, nowy Peugeot 308 trafiłby koło 2020 r. z Sochaux do Miluzy, podobnie jak wcześniej większy Peugeot 508 produkowany obecnie w Rennes. — Miluza będzie specjalizować się w limuzynach, Sochaux bardziej w pojazdach sportowo-użytkowych — twierdzą informatorzy.

Obecnie w Sochaux powstają 308, DS5, Peugeot 3008 i Opel GrandLand X. Miluza montuje, małego SUV Peugeota 2008, nowego DS7 Crossback, DS4 i Citroena C4, który docelowo ustąpi miejsca nowemu C4 Cactus produkowanemu w Madrycie. Ta przemysłowa roszada spowoduje też przeniesienie produkcji przyszłego 2008 z Miluzy do Vigo w Hiszpanii. W I półroczu 2020 grupa przewiduje wypuszczenie nowego małego SUV-a.

Kolejny nabytek z Renaulta-Nissana

Dawny szef działu projektowania silników w Renault-Nissanie, Alain Raposo dołączył do PSA i zajmuje się programami i strategią pojazdów elektrycznych. Jedna z rzeczniczek PSA potwierdziła informację z konta LinkedIn samego zainteresowanego.

Raposo zaczął pracę w Renault w 1986 r., bezpośrednio po studiach, do kwietnia 2014 kierował działem napędu i pojazdów elektrycznych w sojuszu. Na początku 2017 r. otrzymał stanowisko zwykłego doradcy, więc odszedł z sojuszu i w lipcu dostał nowe stanowisko w PSA. Od stycznia szefem działu silników w Renault-Nissan jest Philippe Brunet.

Do przechodzenia z jednej firmy samochodowej do innej dochodziło zawsze, ale ten ruch między firmami francuskimi nasilił się po odejściu Carlosa Tavaresa z renaulta na stanowisko szefa PSA.

„Nowe pojazdy zapewnią solidną działalność obu zakładom na następną dekadę” — podkreśla komunikat grupy, która ze względów strategicznych nie ujawniła, jakie modele będą w nich powstawać. W obu zakładach dojdzie do zasadniczej modernizacji, w Miluzie do 2020, a w Sochaux do 2022 r.

Wówczas Sochaux, największy francuski zakład grupy przejdzie na jedną linię produkcyjną z obecnie dwóch, podobnie jak wszystkie pozostałe francuskie fabryki PSA w ramach optymalizacji produkcji. Według trzech osób związanych z tematem, nowy Peugeot 308 trafiłby koło 2020 r. z Sochaux do Miluzy, podobnie jak wcześniej większy Peugeot 508 produkowany obecnie w Rennes. — Miluza będzie specjalizować się w limuzynach, Sochaux bardziej w pojazdach sportowo-użytkowych — twierdzą informatorzy.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana