W maju resort sprawiedliwości USA pozwał firmę do sądu zarzucając jej nielegalne stosowanie oprogramowania powodującego nadmierną emisję spalin w niemal 104 tysiącach pojazdów sprzedanych w Stanach od 2014 r. Firmie grożą też liczne pozwy od właścicieli tych pojazdów.
Prawnik Robert Giuffra reprezentujący FCA powiedział na sesji sądu w San Francisco, że firma spodziewa się uzyskać do końca marca lub na początku kwietnia zgodę władz na proponowane naprawienie kwestii emisji spalin. Testowanie nowego systemu zacznie się jeszcze w listopadzie i potrwa ok. trzech miesięcy — dodał. Sądowy mediator Ken Weinberg spotkał się z przedstawicielami FCA, władz i prawnikami reprezentującymi właścicieli dla wmówienia planowanych testów.
W lipcu FCA otrzymał od władz federalnych i Kalifornii zgodę na sprzedaż diesli roku modelowego 2017 po sprawdzeniu przez nie, że nadmierne emisje spalin dotyczyły starszych pojazdów. Giuffra dodał, że systemy kontroli pracy silników i emisji spalin są identyczne w starszych modelach i w pojazdach z 2017 r.
Według prawnika, firma ma nadzieję na wykorzystanie nowszej wersji oprogramowania wprowadzonego w autach z roku 2017 do usunięcia problemów w rocznikach diesli 2014-16.