Toyota w Polsce z rekordową sprzedażą

Rekordową sprzedażą na polskim rynku zakończyła 2015 rok Toyota.

Publikacja: 16.01.2016 12:46

Toyota w Polsce z rekordową sprzedażą

Foto: Bloomberg

Japoński producent sprzedał ponad 36,9 tys. aut, o przeszło 3 tys. więcej niż wyniósł poprzedni rekord ustanowiony jeszcze przed kryzysem gospodarczym, w 2008 roku. W porównaniu do ubiegłego roku sprzedaż wzrosła o prawie jedną czwartą. W ciągu ostatnich trzech lat sprzedaż samochodów Toyoty w Polsce podskoczyła o ponad 80 procent.

W segmencie samochodów osobowych sprzedaż w 2015 roku wzrosła do ponad 35,6 proc. i była o 14 proc. wyższa niż rok wcześniej, w rezultacie udział marki w rynku przekroczył poziom 10 proc. Rekord padł także w ubiegłorocznej sprzedaży aut klientom biznesowym, którzy kupili łącznie 16 tys. samochodów. Dobrym wynikiem zakończyła się sprzedaż używanych Toyot w sieci dealerskiej, gdzie do nowych właścicieli trafiło 13,8 tys. aut.

Miniony rok przyniósł kolejny rekord sprzedaży hybryd Toyoty: Polacy kupili łącznie 3,8 tys. tych samochodów, o połowę więcej niż rok wcześniej. Bestsellerem okazał się hybrydowy model Auris, najpopularniejszy samochód z tego rodzaju napędem zarówno w Polsce, jak i w Europie. Wzrosło także zainteresowanie hybrydami wśród klientów flotowych, czego przykładem jest rosnący udział tych aut w firmach taksówkarskich.

Od stycznia 2016 roku prezes Toyota Motor Poland (TMP), Jacek Pawlak objął stanowisko prezesa Toyota Central Europe zarządzającej operacjami Toyoty na Węgrzech, Słowacji i w Czechach. Pełni nową funkcję równolegle z zajmowanym dotychczas stanowiskiem szefa TMP. Zdaniem Pawlaka, awans ma świadczyć o niedocenieniu pracy całego zespołu w Polsce. – 25 lat temu otrzymywaliśmy wsparcie od naszych kolegów z Brukseli, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Dziś role się odwróciły, a Toyota Motor Poland jest inkubatorem innowacji – powiedział Pawlak.

Ubiegły rok okazał się dobry dla dużej części marek obecnych na polskim rynku. Sprzedaż ponad 408,2 tys. nowych aut osobowych i dostawczych to wynik 9,4 proc. lepszy niż w roku 2014. Dynamiczna była zwłaszcza końcówka: jak podaje Instytut Samar, w grudniu liczba rejestracji sięgnęła 43,7 tys. i była o jedną czwarta wyższa niż w tym samym miesiącu rok wcześniej oraz o prawie 24 proc. wyższa niż w listopadzie.

W całej ubiegłorocznej sprzedaży samochodów osobowych widać zdecydowana dominację firm. Ich udział w statystykach rejestracji osiągnął w grudniu poziom 66 proc., ale faktycznie może być znacznie wyższy. Firmowe zakupy i korzystne zasady odliczenia VAT poprawiły sytuację marek premium. W 2015 roku liczba ich rejestracji zwiększyła się o przeszło jedną piątą, podczas gdy rejestracje marek popularnych rosły w tempie 6,7 proc. Udział marek premium w całym rynku samochodów osobowych zwiększył się do 11,1 proc.

Japoński producent sprzedał ponad 36,9 tys. aut, o przeszło 3 tys. więcej niż wyniósł poprzedni rekord ustanowiony jeszcze przed kryzysem gospodarczym, w 2008 roku. W porównaniu do ubiegłego roku sprzedaż wzrosła o prawie jedną czwartą. W ciągu ostatnich trzech lat sprzedaż samochodów Toyoty w Polsce podskoczyła o ponad 80 procent.

W segmencie samochodów osobowych sprzedaż w 2015 roku wzrosła do ponad 35,6 proc. i była o 14 proc. wyższa niż rok wcześniej, w rezultacie udział marki w rynku przekroczył poziom 10 proc. Rekord padł także w ubiegłorocznej sprzedaży aut klientom biznesowym, którzy kupili łącznie 16 tys. samochodów. Dobrym wynikiem zakończyła się sprzedaż używanych Toyot w sieci dealerskiej, gdzie do nowych właścicieli trafiło 13,8 tys. aut.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana