To już czwarta generacja popularnego modelu z Japonii. Od 2004 roku aż do teraz sprzedano na całym świecie ponad 5,3 mln sztuk tego modelu. Od 4 stycznia będzie dostępny w Japonii, a kilka miesięcy później pojawi się w europejskich salonach. Premiera na Starym Kontynencie odbędzie się na targach w Genewie.

Nowy Swift będzie dostępny w Japonii w 7 wersjach wyposażenia, a pod maską znajdziemy trzy wersje silnikowe. Bazową jednostką będzie wolnossący motor 1.2 VVT, który będzie także dostępny w wersji z systemem SHVS (mild hybryda). W oszczędnym wariancie zamontowano alternator zespolony z rozrusznikiem. Wspiera on silnik podczas ruszania i przyspieszania, dzięki czemu pozwala zaoszczędzić ok. 0,4 litra paliwa na sto kilometrów.

W ofercie pojawi się także trzycylindrowy silnik turbo Boosterjet o pojemności litra (ok. 110 KM mocy). Ta jednostka jest już od jakiegoś czasu znana z modeli Baleno oraz SX4 S-Cross. Niedługo po premierze powinien zadebiutować model Swift Sport z turbodoładowanym silnikiem 1.4 BoosterJet o mocy 140 KM, dysponujący 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Japoński producent zadbał o kwestie bezpieczeństwa. Na pokładzie znajdzie się adaptacyjny tempomat, automatyczne światła drogowe oraz system awaryjnego hamowania, w ramach pakietu „Safety Package”. Jest dostępny we wszystkich wersjach za wyjątkiem XG. Odświeżone wnętrze będzie wyposażone w nowy, dotykowy ekran systemu multimedialnego.

Nie znamy jeszcze cennika nowego modelu, ale obecna generacja modelu Swift kosztuje 50 890 zł, a od kilku tygodni jest dostępna promocja. Auto można nabyć za 43 890 zł.