Australijska Komisja Papierowy Wartościowych i Inwestycji (ASIC) oświadczyła, że w ramach największego w Australii programu naprawy kredytów konsumpcyjnych kompensaty otrzyma co najmniej 15 tys. konsumentów, którzy wpadli w kłopoty finansowe od stycznia 2011 do sierpnia 2016 z powodu pożyczek uzyskanych do lokalnego przedstawicielstwa finansowego BMW Australia Finance Ltd.

Lwia część orzeczonej kwoty, 50 mln dolarów austral., zostanie przeznaczona na umorzenie pożyczek. Mniejsze sumy trafia jako kompensata, pokryją obniżenie oprocentowania istniejących pożyczek i sfinansują inicjatywy poprawiające świadomość finansową klientów.

„BMW Finance kierowała się kulturą napędzania sprzedaży, która nie spełniała wymogów przepisów kredytowych i doprowadziła do złych skutków dla wielu konsumentów” – oświadczył w komunikacie wiceszef ASIC, Peter Kell.

BMW potwierdził porozumienie z tym urzędem i wyjaśnił, że jego australijski dziali finansowy współpracuje z urzędem nad zapewnieniem, by jego procedury były zgodne z miejscowymi ustawami.