Światowa premiera auta miała miejsce podczas Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie zaledwie dwa tygodnie temu. Jeszcze przed oficjalnym wejściem na rynek Opel zebrał na to auto 30 tys. zamówień.
Nowa Astra ma być dla marki jakościowym skokiem w segmencie kompaktowym pod względem efektywności, łączności oraz wyposażenia na poziomie klasy premium. W samochodzie zastosowano wiele innowacyjnych rozwiązań podnoszących bezpieczeństwo i ułatwiających prowadzenie pojazdu. Niektóre z nich – w tym nieoślepiające matrycowe reflektory IntelliLux – stanowią w tym segmencie zupełną nowość. Astra V jest także pierwszym modelem Opla oferowanym od początku obecności na rynku z systemem Opel OnStar, osobistym opiekunem kierowcy. Zapewnia on łączność i dostęp do usług. Do pokładowego punktu dostępowego Wi-Fi z mocną anteną można podłączyć jednocześnie siedem urządzeń mobilnych.
Od poprzednika auto jest lżejsze i przestronniejsze, ma bardziej aerodynamiczną sylwetkę i jest napędzane nowo opracowanymi silnikami.
– Dzięki nowej Astrze realizujemy naszą filozofię oferowania technologii z wyższych segmentów wszystkim klientom marki Opel w przystępnych cenach – powiedział dziś w Gliwicach wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej w Grupie Opel, Peter Christian Küspert.
– To dla nas szczególny dzień, na który wszyscy czekaliśmy. Z nową Astrą uczestniczymy w kształtowaniu przyszłości marki Opel – podkreślił dyrektor zarządzający GM Manufacturing Poland, Andrzej Korpak.