Zarząd firmy rozważał kilka lokalizacji produkcji kompaktowego auta miejskiego bez emisji spalin, zastanawiał się nad Born w Holandii i ostatecznie wybrał W.Brytanię. „Układ napędowy elektrycznego Mini będzie produkowany przez ośrodek e-mobilności grupy BMW w zakładach w Dingolfing i Landshut w Bawarii, natomiast będzie montowany w samochodach w zakładzie w Oksfordzie, który będzie głównym miejscem produkcji 3-drzwiowego modelu Mini” – stwierdza komunikat BMW.

Niemiecka firma nie otrzymała od brytyjskiego rządu żadnych gwarancji dotyczących rozwiązań handlowych, gdy podejmowała decyzję o lokalizacji produkcji – powiedział rzecznik grupy. – BMW nie starał się ani nie otrzymał żadnych gwarancji co do rozwiązań handlowych po Brexicie, ani też żadnych subwencji – powiedział

Minister przemysłu Greg Clark przyjął z zadowoleniem tę decyzję, która jest wotum zaufania do starań rządu, by W.Brytania była miejscem produkcji pojazdów następnej generacji.

W Oksfordzie powstaje ok.60 proc. z 360 tys. tych samochodów, Ale BMW stworzył alternatywną bazę w Holandii w związku z obawami, czy W.Brytania będzie odpowiednim ośrodkiem eksportu po Brexicie.

BMW mający też marki Mini i Rolls-Royce produkuje już pojazdy hybrydowe i całkowicie elektryczne w 10 fabrykach na świecie po przeorganizowaniu systemu produkcji modeli spalinowych, hybrydowych plug-in i elektrycznych.